T+H+T Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Du er i et bryllup der det er reker kylling karbonader og pålegg + alt det som høyrer til. Noen mener at maten vi har bestilt blir for lite og noen sier det skal være mer en nok. Vil bare spør så ser jeg litt hva noen hadde spist
Serial mom Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Jeg spiser alltid bare brød m eggerøre og røyket laks på koldtbord, men så er jeg litt for kresen også da.... Forsyner meg som regel 2 ganger, men ikke så mye hver gang. Sparer meste av mageplassen til kakene. *moms* Jeg hadde lagt mest vekt på nok kaker, hahaha.
Gjest Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Jeg spiser litt av hvert egentlig. Litt reker, laks, roastbeef er nok det jeg liker best..
Odine! Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Jeg spiser nok eggerøre på skive, karbonade på skive m/litt potetsalat, og kylling m/salattilbehør. Men husk at de fleste er damer her inne - menn spiser gjerne mer.
T+H+T Skrevet 21. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2008 Der vi har bestilt beregner dei 1 karbonade 1 kyllingbit litt reker og pålegg til en person. Mor skal steke noen ekstra karbonader. Høyres det lite ut eller er det nok til alle.
m@ri@nne Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 om du har bestillit til så mange som er innviter har du sikkert nok. Det som kan gå tomt er karbonader da regner man en til hver og er det noen som tar to eller fler så vil det fort bli tomt men da vil det nok hver mye igjen av noe annet i snart 20 år i matyrke har aldri hørt/ fått klage på at det er ikke nok mat og gjestene ikke er mette.
m@ri@nne Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 tomelfinger regel er 50 gram av hvert pålegg pr pers.
♥binna♥ Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 Sørg for ekstra karbonade og eggerøre, det går det alltid mye av. Selv er jeg veldig glad i reker, kreps osv og synes ofte det er lite av sånt. Men mange liker ikke reker da... Spekemat (inkl pølse) blir det alltid igjen, det samme med røkt laks og aspic (æsj). Enig i at gode kaker er et pre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå