Gå til innhold

Romantisk middag for to? Noe lettvindt? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg og sambo har barnefri denne helgen (tilfelle fødselen starter), og vi har lixom ikke hatt så mye tid til hverandre det siste, noe som er dumt... Har lixom glemt å være kjærester den siste tiden.. Og eg vil så gjerne at vi skal kose oss med en god romantisk middag nå som vi snart får en ny unge i huset, og det nok mest sannsynlig ikke blir så ofte vi kan gjøre sånt! Bare for å få kjærlighetsfølelsen til å blusse opp igjen! Viktig det og...

Og eg tenkte jo at eg skulle lage den, siden det var min idè.. Så må bli noe enkelt, men veldig godt så eg slipper stå så mye med magen... Og risikere at bekkenet mitt stivner:-p

Men eg har null fantasi nå.. Eg pleier ofte lage "hjemmelaget" middag fra bunn, og alltid mange gode oppskrifter på lur men nå?? Nei.. null...

Må være noe som eg ikke får sinnsykt halsbrann av da... hehe...

Tar imot tips med STOOOR takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjerne biff med fløtegratinerte poteter? potetene lages jo av seg selv i ovnen,og er ikke så stress å steike biffen heller :)

Eg kan anbefale å ha en stol på kjøkken,det har jeg,den sitter jeg på når jeg gidder å lage mat hehe:)

Skrevet

Hmm... hva med en mangochutney fløtesaus, med litt tørket chili, løk paprika i?

Om det høres fristende ut så kan jeg fortelle hva jeg pleier å gjøre når jeg lager det:)

Jeg liker kylling, strimle 2 stk kyllingfileter, en hel løk, en hel rød paprika.

Stek løk og kylling først, så ha i paprika på slutten.

Sausen lager du i det stekte: en og halv dl matføte, sammen med 1 god spiseskje mangochutney, 4 spiseskjeer med buljong (bland ut 1 terning eller 1 ss pulver i litt vann), og ha i chilipulver i sausen. Dette koker litt til det tykner.

Jeg liker å servere stekte potetbåter til, med godt bbq krydder.

Og en frisk salat, gjerne litt ruccola,tomater, agurk, og jeg elsker feta i salaten!

Skrevet

Åhhh..... laget i går no skikkeli godt!

Det er kylingfilet som er gratinert i stekovnen!

1 pk. TORO Miks for ovnsgratinert kylling

3-4 kyllingfilet

Ris

En god grønn salat

Dette var suuuuuuperlett og lage og det smakte nydelig!

Du slipper og stå ¨på kjøkkenet lenge:) Det er det beste av alt:)

Skrevet

1. Kok pasta.

2. Sil av og putt i små biter av røykelaks

3. Hell over en fløteskvett og pepre.

Ferdig.

Suppler evt med ruccola eller vårløk eller stekte eplebiter, sjalottløk, eller hva du måtte begjære. Men det er utrolig godt uten også.

NB! Husk å dypfryse laksen først, hvis du vil sikre deg mot listeria.

Skrevet

Tusen takk for mange gode oppskrifter og tips, jenter:-)

Mye godt her å velge mellom:-) Da var det bare å bestemme seg:-D hehe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...