Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Fikk en bekymringsmelding av barnevernet i posten i dag. Skal møte de 5 des. Skjønner ingen ting jeg. Det var på dattera mi på 14 år. Hun har slitt veldig psykisk gjennom de siste årene, og sliter med veldig dårlig selvtillitt. Hun har ikke kontakt med faren sin noe som jeg vet plager henne. Han har ikke truffet henne på 13 år, og mente han trengte enda lengre tid. Vi har måttet gå rettens vei for att han skulle skrive under på farsskapspapirene. Jeg har gjort allt i min makt for att hun skal ha det bra.. Vi har akkurat flyttet tilbake til hjemstedet mitt og til de gamle vennene hennes for hun savnet dem. Hun går til samtaler hos helsesøsteren på skolen, for å snakke ut.. Det er nå hun som har meldt oss (helsesøster) Jeg føler meg helt knust og makter snart ikke mere.. Alt jeg gjør blir feil. Hva kan skje på møtet?? Huff,, dette ble veldig rotete.
Anette og lille Olliver <3 Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Mest sannsynlig er det bare en samtale.. Du sa selv att datteren din sliter.. De vil sikkert prate med deg, så dere sammen kan finne en god løsning for jenta di! Husk barnevernet er ikke egentlig en skummel etat som skiller foreldre og barn fra hverandre.. De fungerer som ett ekstra støtteapparat rundt familien, og det er ikke noe å være redd for =)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Jeg har ikke sånn kjempe peil. men jeg trur de ikke bare sender deg brev for å gjøre det jævelig for deg. det skal ha en ordentelig grunn til å ta fra deg barnet ditt. de kan også tilby deg hjelp. hjelpe deg med de midlene du trenger som psykolog hvis din datter trenger det.. det er det jeg trur. men som sakt, så har ikke jeg så veldig stor kjenskap til dette her..
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Skjønner godt at du er fortvilet. Barnevernet har ikke som hovedoppgave å fjerne barn fra foreldrene, men å sørge for at barnet har det best mulig. Man vil alltid forsøke alt annet enn å fjerne barnet fra omsorgspersonene. Det som skjer er nok at du blir kalt inn til møte for å kunne komme med din versjon av saken. Barnevernet kan også hente inn opplysninger fra andre etater som har vært i kontakt med datteren din, så som skolen, helsesøster, psykolog osv. Dette blir ofte sendt skriftlig med et par ukers svarfrist. Kanskje barnevernet bare kommer med forslag til tiltak. Det kan være alt fra veiledning for deg i forhold til hvordan du skal takle datteren din og de problemene hun har, ekstrahjelp og tiltak på skolen osv. osv. Du høres ut som en god mamma, som er villig til å gå langt for at datteren din skal ha det godt. Slapp helt av du, barnevernet har den samme interessen som deg, at datteren din skal ha det bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå