Gå til innhold

Ungemødre som kun vil drikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut litt irritasjon,

blir so provosert av jenter som vil ha baby i ung alder, no tenke jeg på i en alder av 15-18.

Å som stikker ut å fester å lar ungen vere igjen med besteforeldrene.

Kvifor få en unge når dei vil rase fra seg ungdoms tiden?

No sie jeg ikke at alle ikke er moden, men noen klara ikke å stille opp for ungen 24/7, for dei vil ha med seg utelivet å herje.

Jeg er sjøl 20 år, å jeg var klar for det, har vert ute 2 ganger på 9 mnd.

-Her jeg bur er det mange i en alder av 16-19 som er ute HVER helg, å jeg får so vondt inni meg, at dei ikke heller vil vere med ungen, en å ligge fyllasjuk kver søndag, når dei kan tilbringe tiden med sin unge.

Min meining er at blir du mor, unasett alder, skal du stille opp uansett fristelser.

og ja, folk skal jo få lov å gå ut å kose seg engang i blandt, men når det er nesten hver helg, synst jeg det er på kanten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger tydeligvis ikke være ung for å ha slike prioriteringer, jordbærklatten. Her om dagen fortalte en venninne av meg at hun ble så oppgitt over deres venner som alltid skulle feste i helgene. Hun er 34, og vennene det var snakk om er omtrent på samme alder. Nesten hver helg fikk hun og manne meldinger om en eller annen fest de var invitert på, de samme folka som inviterte hver gang, og hver gang blir vennene småsure fordi hun og mannen ikke vil være med. Til slutt hadde hun sagt i fra at de de heller ville bruke helgene til å gjøre ting sammen med ungene, siden har de ikke blitt invitert flere steder...

Ellers helt enig med deg! Når man får barn, bør man vite at det er en fulltidsjobb- uten helgefri. OK å ha barnevakt innimellom, men ikke flere ganger i måneden!

Skrevet

Helt enig med deg. Jeg er straks 25, (fikk første da jeg var 21)

og det er ikke ofte jeg er ute om kvelden/natta lenger.. ikke noe veldig savn. Det blir en gang i mellom, og da har jeg det seff veldig morsomt. Godt med en forandring innimellom, men hver helg er litt ille.. Men jeg synes det er like ille med de som drar ut og drikker og har barnevakt for ungen når den ikke er 2 mnd gammel en gang.. da trenger barnet mamman sin..

Skrevet

Jeg er 19 år, venter min første nå, har termin om 40 dager, jeg blir alene mor, men BF kommer til å¨ha lille mann annen hver helg fra han er 5-6 mnd, og da syntes ikke jeg det er dumt om jeg velger å gå ut da annen vær helg hvis det viser seg å være "penger" til det, enn att jeg bare skal sitte hjemme mens bf har barnet ¨å stirre i taket, syntes det kommer veldig ann på situasjonen for vær og en jeg da..

Skrevet

tror ikke det var mammaer i din situasjon det er snakk om her, så ta det med ro og kos deg når du først kommer til å ha fri! Har vært alene med barn selv, og vet hva det vil si å være alene med barn hele døgnet... ta oppdragelsen selv, barnestell, gode øyeblikk og vanskelige situasjoner uten noen der i hverdagen. Mye kos, men når barnet først er hos pappa, trenger en å ta vare på seg selv....slik man ikke glemmer hvem man er.

Må også si at pappaer er ikke barnevakt! De som bor med pappaen til barnet kan f.eks gå til frisør...ta sol eller andre ting i hverdagen mens barnet er hjemme med pappa... de som er alene med barnet får ikke slike "pauser" i hverdagen, og trenger å ta igjen litt...

Uansett så er det flott med barn! Kos deg masse både når du er sammen med barnet, og når barnet er med pappa og det med god samvittighet!!!!!!

Utover det er jeg enig i at alt for mange vil få med seg alle fester og byturer på bekostning av barna sine.... Ikke bra!!!

Skrevet

Jeg er helt enig med deg jordbærklatten.... Bare se på Unge mødre serien som går på Tv Norge/FEM... Syns det bare er om disse mammaene som skal på fest... Jeg er selv unge mamma, er 21 og har ei litta ei på 10 månder.... Jeg har vært ut engang etter at hun blei født,og det blir lenge til neste gang...

Skrevet

ja, eg blir flau over å se på ungemødre.

Dei sette jo oss "ungemødrene" som et dårlig eksempel i grunn, sjøl om ikke alle er slik.

Skrevet

Jeg blir provosert når jeg ser ungemødre på TV. Blir så irritert når jeg ser det at jeg bare må slå av TV.

Jeg er 20år og venter min første 25juni 2009. og jeg er veldig klar for og få en liten.

Jeg har aldri drukket noe spessielt mye, en gang i blandt er liksom ok, men det finnes grenser.

Da burde man heller tenke på økonomien først, og se hva man har til overs etter at man har kjøpt alt man trenger.

Men aller først burde man tenke på ungene (Om man har unger)

Skal de ha alkohol i oppveksten sin?

det er liksom greit en sjeldent gang i blandt. men ikke ofte..

Skrevet

Er helt enig i at serien "Unge Mødre" setter oss unge mødre i et dårlig lys, men synes ærlig talt synd på noen av dem... Hun Kristine blir framstilt som superbitchen som hater alt og alle og som kun tenker på festing og hvordan hun ser ut, Camilla blir fremstilt som sossen som lever på faren sin, hun fra Finsnes blir fremstilt som den koselige... Dette er gjort med vilje, akkurat fordi vi skal se på og bli sjokkerte. Når det er sagt, jeg er helt enig i at mødre, uansett alder, som prioriterer festing fremfor barna sine burde tenkt seg mer om før de ble mødre. Og nå snakker jeg ikke om dem som har barnefri eller som av ulike årsaker trenger litt avbrekk, men om dem som konsekvent lar fest være førsteprioritet.

Skrevet

Er vi klar for å få barn så er vi det.

Men jeg vet om mange som TROR de vil ha barn.

Og det finnes MANGE foreldre som aldri burde vært det.

Unge eller eldre.

Det eneste er vel at du vet mer om livet og hva du vil ha ut av det når du har levd litt.

Og det med festing... Vil du feste som bare juling så er nok ikke det å stifte en familie det lureste. ;)

Skrevet

Jeg er 22 år, han en sønn på 4 år. Da guttungen var 10 mnd flyttet jeg fra barnefar, og han hadde da guttungen annenhver helg. Og jaggu festet jeg! Gjerne fredag OG lørdag. Men hva har det med saken å gjøre så lenge jeg er der for barnet når det kommer hjem igjen?

Skrevet

Snikskytteren blir storebror, trur ikke innlegget var sånn ment. Har jo ingenting å si at du går ut annenhver helg når BF har barnet. Da har jo du fri til å gjøre det du vil. Tror heller det var rettet mot de som går ut hver helg enten BF har barnet eller ikke og nesten aldri er hjemme med barnet.

Så kos deg du og gå ut når du har muligheten!:)

Skrevet

jeg syns ikke det er riktig å gå ut HVER BIDIGE helg, men syntes også det er helt opp til enhver hva dem ønsker å bruke helgen sin på, og det har vi andre rett og slett ingentingen med;) hvis enn har lyst å ty til fornuft å bli hjemme, er det helt i orden, men det er heller ingen skam å gå ut annenhver helg, jeg ville tro det er sunt å tilbringe litt tid frahverandre. ikke at jeg da mener at man skal da gå ut å drikke seg fra forstand alltid. men man er ikke dermed en verre mor/far av den grunn om man liker å gå ut å kose seg engang iblant. blir man spurt om å være med ut, er det helt naturlig å si nei om man ikke ønsker.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde festa så mye selv om jeg hadde hatt barnefri annen hver helg...Tenk om det skjer noe når barne er hos pappaen?? At barne blir syk og må på legevakt/sykehus.... Eller at det skjer pappaen noe så han ikke kan ta seg av barnet??? Er ikke så stas at mor er dritafull da.....

Skrevet

mammaen tl hedda:

Slik kan man IKKE tenke! Skal du bare "rotne" bort når du blir mor du da? Nei, noe gøy kan man unne seg. Ikke sitte hjemme å vente på at noe skal skje!

Jeg f.eks:

Før jeg fikk barn var jeg bare Cathrine, kjæreste og datter

Etter: Kjæreste, datter og mor

men så ble jeg bare datter og alene mor

Det er da ikke noe vi ønsker oss? Vi ønsker å ha tid til å være oss selv. tenke på oss selv, og kose oss og ha det gøy slik som akkuratt du har lyst! For om vi får våre "behov" dekket, er vi både blidere og mer opplagt. Så det vil jeg si er en vinn-vinn situasjon for både mor og barn!

Skrevet

det er helt klart noen som er mer opptatte av å feste å ha det gøy enn andre, men det er også en god del som ikke synes dette er en av de største prioriteringene etter at man har fått barn. det er helt OK for min del at man tar seg en fest i ny og ne så lenge det ikke blir HVER helg og såfremt man IKKE setter sine egne behov fremfor sitt barns.

jeg er 20 år og venter nr 2 i januar, jeg har kun vært ute to-tre ganger etter at jeg fylte 18 og da drakk jeg meg ikke fra sans og samling heller, bare var ute og nøt at jeg hadde litt tid for meg selv eller alenetid sammen med kjæresten min :-) har også flere venninner som har lagt fra seg fest og fyll etter at de har blitt mødre i ung alder.

- apropos Unge Mødre, det var slettes ikke ALLE i serien som kun var ute å festet så synes ikke det passer seg å si at de setter unge mødre i et dårlig lys pga nettopp det, noen av jentene var mer ekstreme på festingen enn andre det skal jeg innrømme, men det var også et par av jentene som vi IKKE fikk se ute på festing også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...