PinkBabyDoll Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Hvor mange netter i mnd utgjør full stilling??
Tante Gustava Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Jobber ikke natt selv, men har ansvar for turnus på jobb så kan jo litt om det 100 % stilling er 35,5 t/uken. Det kommer litt an på hvor lang nattevakten er, hos oss er den 10 t. Det vil si at 100 % er 3 netter ene uka, og 4 netter andre uka. Veldig tøft å gå full stilling natt, da bør du være skikkelig nattdyr
Gjest Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 jeg jobber 50% og det er 8 vakter pr mnd, arbeidshelg hver tredje helg. Snuste på en fullstilling en gang, FØR jeg fikk barn, og den innebar arbeidhelg annenhver helg. Og aldri i livet om jeg ville det!! Men 100% natt er ca 16 vakter pr mnd og mye helgejobbing..vanligvis,da..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 det høres jo egentlig ganske digg ut og jobbe 3 netter og 4 netter. blir jo ganske mye fri av det. men jeg ser jo at det er en litt trøblete døgnrytme med barn da. men om man er så heldig at man har en mann som kan levere i barnehagen, så kan man jo sove til hentig i barnehagen og får en del tid de andre dagene da.. hm.. noen som aner når nattervakter vanligvis slutter?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 om man er hjemme 8 da og sover til 15.. det er ikke lett.. for man sovner jo somregel ikke med en gang man går inn døra.. jeg tror nok den slags turnus føles langt bedre uten barn (jeg digger netter)
PinkBabyDoll Skrevet 21. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. november 2008 Tusen takk for svar Er blitt tilbudt en 50% stilling (m 3.hver helg) og det virker jo aldeles overkommelig Når lønn astår skrevet i brevet jeg fikk er den da uten tillegg??? (155 000)
Tante Gustava Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 Et lønnstilbud vil gjerne være skrevet i grunnlønn uten tillegg ja. Kr 155 000 i 50 % vil si 310 000 i 100 %. Høres riktig ut det.
Gjest Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 jeg synes 50% natt er helt perfekt og kombinerer det med å være hjemme med minstepia:-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. november 2008 #10 Skrevet 21. november 2008 hvordan gjør du det de dagene du jobber natt? når sover du? om minstepia er hjemme?
Gjest Skrevet 21. november 2008 #11 Skrevet 21. november 2008 Jobbet 60 ei stund og det var fæælt.Hadde trodd d var toppen og kombinere med småbarn (som mange sa pga.noen dager fri) ,men jeg var helt gåen i friperiodene etter nettern.Og når jeg jobbet natt var jeg hjemme 8,sovnet tidligst 9...så opp 13 for å hente i barnehagen 14.Om pappan hentet ville gullet vært i bhg.fra 7-16 og det ville jeg ikke..Klarte ikke sove på ettermiddagen pga.barn..Et hardkjør som resulterte i migrene...Blæææh,ikke igjen!
PinkBabyDoll Skrevet 21. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 21. november 2008 Jeg har migrene, så er litt spent på hvordan det kommer til å gå.... Men har bestemt meg for at det skal gå bra da, og at jeg skal være flink til å sove på dagen
PinkBabyDoll Skrevet 21. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 21. november 2008 *b-mummy* - tusen takk fro svar
Gjest Skrevet 21. november 2008 #14 Skrevet 21. november 2008 litt sent svar, men.. det meste av jobbinga er jo i helgene på en 50% stilling og da er mannen min hjemme med ungene. De vaktene jeg har midt i uka kan jeg sove til to dagen etter, for mannen jobber skift og har aftenvakt etter mine nattevakter. (er ferdig halv åtte om morgenen) Også kan jeg sove litt mer etter at ungene er i seng. Er jo selvfølgelig ikke verdens beste lønn, men når man også får kontantstøtte og barnetrygd blir det ikke så værst likevel. har myyye fri (7-9 dager mellom vaktene) og kan jobbe endel ekstra hvis jeg orker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå