Gå til innhold

Den store termindagen er her!!


Lemis

Anbefalte innlegg

I dag er endelig dagen kommet som jeg har tellt ned til i flere måneder:) Merkelig det der...går liksom å innbiller meg at det er denne datoen jeg skal føde, men det er visst bare 5 prosent som føder på denne dagen...

 

Er ivertfall veeeeeldig klar for at det skal skje noe nå!!!! Skal til akupunktur i dag og hun mente at hun kanskje kunne sitte i gang ting....Spennende:)

 

Flere med termin rundt i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også termin idag, dagen alle har ventet på,hehe..

Men, her skjer det ikke noe mer enn det det har gjort de siste ukene..

 

Får håpe nålene setter deg igang Lemis:) Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det virker ivertfall som at alle andre tror en skal føde på denne dagen....Har en del sterke kynnere etter nålene, men det har jeg hatt andre dager også siste to ukene så tør ikke håpe på noe enda...det er bare magen som strammer seg og husker hvordan riene startet sist jeg fødte. Det var akkurat som jeg skulle få mensen. Veldig svakt først også ble de sakte men sikker sterkere og vondere...

 

Akupunktøren sa at de nålene hun satt i dag var for å direkte sette i gang rier...så får vente i spenning:)

 

Vi får smøre oss med tålmodighet. Kan bli en spennende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lemis!! Og "takk for sist" :o) Jeg så du hadde skrevet på tråden til meg, og beklager at jeg ikke har fått rotet meg til å svare før nå! Men det var gøy å høre fra deg igjen, du venter enda du også ser jeg :o)

 

Jeg hadde termin for 2 dager siden, og er riiiiimelig utålmodig nå. Skulle så gjerne vært ferdig, men den gang ei nei. Hadde et stort ønske om å slippe overtid denne gangen, men etter vurdering med UL på onsdag, må jeg nok bare gå rundt her ei stund til ja. Ungen har det bra, og slik er det... Jeg har hatt maserier i 2-3 uker nå, og begynner å bli ganske sliten av det. Håper bare de tar seg opp snart, men frykter vel litt at jeg ikke klarer å sette igang av meg selv denne gangen heller. Gikk 15 dager over termin sist, skrekk og gru, det ønsker jeg virkelig ikke en gang til... Hjelper ikke så mye å vite at ungen begynner å bli stor heller, anslått 4 - 4,2 kg nå, det er stort nok det. Så nå håper jeg lille prinsen bestemmer seg for å komme ut i løpet av helga altså :o)

 

Så spennende med akupunktur da!! Krysser fingrene for at det setter fart på sakene for deg. Jeg har prøvd soneterapi, men det ser ikke ut til at det har så mye effekt nei. Hvordan er formen ellers da? Her har den vært laber de siste par ukene, men, går seg vel til etter fødsel får en tro :o)

 

Masse lykke til Lemis! Du fortjener en god opplevelse nå!

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Miemamma!

Lenge siden :) Så kjekt å "prates" igjen! Nå tenker jeg kun på symptomer og fødsel døgnet rundt så greit å ha noen å snakke med det om som er i samme situasjon og ikke blir lei dette temaet hehe..

Vi har det visst ganske likt! Jeg gikk også to uker over terminen sist og fikk en gutt på over 4kg. Det samme er denne jenten målt til...Var det gutt du fikk denne gangen? Ble du satt i gang sist? Jeg har på en måte innbilt meg at jeg skulle få litt før eller etter terminen denne gangen siden det er andre gangen og jeg har hatt så mye kynnere, mensmurringer og nedpress denne gangen...men ser visst ikke ut som det har hjelpt noe særlig på:/ Nå begynner jeg å få litt "flashback"fra sist jeg gikk så lenge over tiden . Det var helt grusomt og jeg tenkte til slutt at babyen kom aldri til å komme ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig koselig å prates :o) Som deg var jeg nesten helt fraværende på BiM gjennom hele andre trimester, og første delen av tredje tri også egentlig. Tida bare fløy avgårde, og hadde ikke noe stort behov for å lese så mye om graviditet på en måte. Men nå på slutten er jeg så og si her daglig ;o) Må lese fødselshistorier og alt mulig, og kjenner at jeg nærmest konstant tenker på fødselen...! Klarer ikke la være, om enn jeg gjerne ville ;o) Både gruer og gleder meg på et vis. Ser i alle fall enormt frem til å bli ferdig, og til å hilse på lille vennen vår. Hvordan ser han ut?? Kan han bli annerledes enn førstemann??? Klarer ikke forestille meg det, hi, hi ;o)

 

Deilig å kunne skrive ut av seg det en sitter og tenker på, for det er klart, det er ikke så interessant for andre å sitte å høre på "maset" dagstøtt ;o) Men samtidig opplever jeg en storm av meldinger og telefoner om dagen: "har det ikke skjedd noe ENDA??" Og da blir jeg litt frustrert. For selv om jeg har behov for å prate om det, så har jeg IKKE behov for at alle maser om det ikke skjer noe - det får jo ikke jeg gjort noe med!! Vet at det ligger masse omtanke i disse telefonene da, og prøver å fokusere på det, men innimellom hadde det vært deilig å bare skrudd av hele telefonen ;o) Hender jeg setter den på lydløs i alle fall, hi, hi ;o)

 

Jepp, jeg ble satt igang på dag 14 sist, og sønnen vår kom natt til dag 15. Han var en skjønn liten gutt på 3870 g og 51 cm, helt grei størrelse så lenge på "overtid". Men denne poden blir nok større! Håper bare ikke for stor, har ikke så lyst til det... Du får jente du altså :o) Så koselig med en av hvert kjønn da :o) Jeg gleder meg veldig til å få en guttebass til jeg altså, og veldig praktisk :o) Er frøkna anslått til rundt 4 hun også? Kan skjønne hvorfor vi må vente 14 dager over termin når de er såpass store?

 

Hvordan var den forrige fødselen din? Jeg og har faktisk trodd at babyen skulle komme før eller i det minste til termin siden jeg har akkurat det samme som deg med nedpress og det hele. For snart 3 uker siden lå vi faktisk en natt på føden for maseriene kom med 3 min mellomrom i flere timer, og da trodde faktisk også føden at ting var igang. Men neida, bråstopp på natta, og etter det har jeg nesten vent meg til disse lureruiene som ikke fører til noe som helst, annet enn irritasjon ;o)

 

Åååå, håper vi slipper å gå så lenge over nå Lemis, not fair ;o) Hos oss setter de nå igang på dag 12 uansett da, så sånn sett er det maks 10 dager igjen for min del, men jammen er det lenge nok syns jeg. Ha en fortsatt fin kveld!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta, ta!

Tre dager til min termin, og siden magen er så liten og formen på topp, så har jeg ikke begynt den helt store ventingen enda.

Men må bare si jeg kjenner meg igjen med det at "alle" maser. Er litt delte følelser rundt det, for det er jo bare pent ment, og fra folk som er glad i oss og bryr seg om oss. Samtidig så aner jeg ikke hva jeg skal igjennom og er veldig spent, og da trenger jeg kanskje ikke bli minnet på det "hele tiden". Bare i løpet av torsdagen fikk jeg 11 henvendelser om hvordan formen var og at det nærmer seg. Jeg er jo førstegangsfødende, og regner med at jeg sikkert kommer til å gå over, og jeg har jo ikke nådd termindagen enda. Han kommer jo ikke noe før heller, og han kommer når han er klar. Var en telefon jeg fikk som jeg ikke fikk svart på fordi jeg var i dusjen, og da ringte de til samboeren min i steden. Må da kunne gå an at jeg venter 30-40 min. før jeg ringer tilbake, vel? Men som nevnt, det er blandede følelser rundt dette. Er jo bare hyggelig ment fra folk som bryr seg. Hadde sikkert vært veldig trist om ingen hadde brydd seg. Så jobber litt med meg selv der ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lemis!!! Har du født enda?!? Ble brått stille på tråden, så kanskje, kanskje?? Krysser fingrene for deg :o)

 

My little sunshine! Har skrevet pm til deg jeg :o)

 

Jeg da? Født? Ja, særlig, he, he ;o) Å nei, stoooor mage fremdeles, og på "akkord" med meg selv for øyeblikket :-/

 

Tvi, tvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...