Gå til innhold

Mye innkasso,dårlig råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom ganske så skjevt ut for noen år siden ,og har fått mye innkasso,renter er vel nesten alt sammen .Jeg har jobbet ,men ,men mista min ektefelle som var narkoman ,han skulle alltid ha penger fra meg,jeg måtte alltid legge mine regninger til side,for å glede han ,selv etter at vi flyttet fra hverandre.

Det var et helvete uten like hvis han ikke fikk penger.

Jeg hadde ikke klær til verken meg eller guttungen ikke ullsokker på vinteren ingentin.Da gjorde jeg noe veldig DUMT.

Å kjøpe på abvbetaling,på kreditt,til jul og klær,det vi trengte ikke noe luksus.

men så sklei det ut med betaling økonomien min var dårlig.

Nå etter 9 år etter hans død sliter jeg med flere lån 1 stort etter en narko gjeld på han + mine regninger som blei liggende,krav på krav .

Tør ikke åpne brevene.

Jeg har en etterlatte pensjon på 8700kr,en sønn på 19 som er plaget med angst som nesten ikke er ute av døra ,han trenger hjelp hele tiden +ADHD og tourettes, han har ikke inntekt. Jeg har prøvd å begynne å jobbe men kan ikke være borte lenge fra han av gangen .

Huff noen gode råd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk hjelp!

Det er nemlig hjelp å få, hvis sønnen din er 19 år, bor hjemme og ikke klarer seg selv har han/ dere krav på økonomisk støtte. Han regnes som voksen nå, må han uføretrygdes? Hva med bostøtte og andre støtteordninger, ring til nav og få time med en saksbehandler i dag!

Hvis du ikke er i jobb fordi du må ta deg av sønnen din kan du ha krav på alt fra omsorgslønn til hjelpestønad osv. Kanskje han kunne få et tilbud på et dagsenter, jobb i en vernet bedrift e.l så du kan komme deg ut i jobb?

Jeg er redd ingen vil ta denne kampen for deg og sønnen din, den må du ta selv, men ikke gi deg. Prat med alle som kan trekke i tråder for deg, fastlege, helsesøster på helsestasjon for ungdom, sosionom på familievernkontoret osv. Det er nok nav som er den rette instansen, men ikke alle saksbehandlere er like dyktige der heller, så prøv alle steder du kan. Du trenger hjelp, finn noen som kan hjelpe deg! Ønsker deg masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...