Gjest kalinikta Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Toåringen min har vært enkel å legge siden han var hvertfall 1 år, og har stort sett sovet hele natten unntatt ved sykdom. Hvis han har våknet om natta har han vært lett å roe med litt vann og trøst. Men det har vært sjelden vi har "sett noe til ham" fra han legger seg til det er morgen. MEN.. Den siste uka har det blitt mye uro, og jeg er redd vi "surrer oss inn i" en vond spiral her.. Begynte med at han ikke ville sovne alene. Han pratet om troll og at troll skulle ta ham, og var lei seg når han gråt (ikke sint). Endte med at jeg satt hos ham til han sovnet og sang alle sangene jeg kan. Men dette medfører at når han er halvåken/våken i løpet av natten og oppdager at jeg ikke er parkert ved siden av ham, blir det gråt og styr. Altså mye våken om natta også. Hva gjør vi? Jeg vil at han skal sovne selv i egen seng, men syns ikke det er aktuelt å la ham gråte når han tydelig er lei seng og verbalt forteller at han er redd for troll osv. På den ene side blir det feil å ta veldig hensyn til alt som er farlig (i hans øyne) for da bekrefter man det jo. Men en helt laid back holdning som grenser mot å overse blir jo også feil. For det er jo virkelig skummelt for ham. Han er 2 år og 4 mnd, er det noe alders-typisk med sånne skumle tanker? Han har det mørkt på rommet, bør jeg ha lys hos ham? Han har alltid sovet i mørkt rom, vegg i vegg med meg og pappan, døra åpen mellom så han hører oss. RÅD??
Gjest kalinikta Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 dytte dytte.. Trenger en slagplan før kvelden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå