Gå til innhold

overtid!


Miniogmy

Anbefalte innlegg

jeg har nå passert termin med fire dager, er det fler enn meg som går på overtid??? fikk overtidsvurderings time den 1 desember, men store odds for at legen min kan få meg inn på ahus allerede i neste uke.. har ikke noe liv lenger, skal visst ikke fungere heller iflg en jordmor på ahus... "nei, du skal ikke fungere noe du nå, du skal bare sitter å ruge"... (svarte heller, hva har jeg gjort de siste mnd?) sittet pal hjemme pga masse plager og et bekken som ikke fungerer i det hele tatt, så nå er det et av to alternativer, enten få født av meg selv, eller bli satt i gang!

 

erdet fler enn meg som blir deppa og nedfor av dette? har dratt meg litt opp av å fokusere på 1 desember som da jeg hvertfall har henne i armene mine, men om de ikke gir meg time i neste uke, og jeg må kun kontrolleres den 1 desember, da knekker jeg totalt sammen.. kommer til å si nettopp det til legen min på tirsdag da jeg har time..

 

puh... litt sutring igjen, men måtte bare få det ut, føler meg som en frik her inne som ikke har født og som ikke er like lykkelig i slutten av graviditeten som jeg hadde trodd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg er på min 3 dag overtid, og er megasur og lei.. Hormonell.. hehe... Min første kom 1 uke før termin, og håpte jo sef det samme nå.. Men jenten min er tydeligvis visst glad i magen min så har ikke tenkt seg ut...

 

Som eg skjønte det ville jordmødrene at eg skulle gå til da skjedde av seg selv, men det vil eg ikke.. Går ikke lenger enn neste uke! Da har eg gått lenge nok! Og det som irriterer meg mest er vel at eg har fått høre det lenge av jordmødrene at eg kommer til å føde før tiden.. "jenter kommer alltid hvertfall 2 uker før tiden..." EHHHHH??? HVOR ER BABYEN DÅ???? I MAGEN!!!! >:-( grr...

 

Har jo en sønn som eg skal fungere som mor for, og den siste tiden har eg vel ikke akkuart vært den kjekkeste mammaen.. Ligger å sover mye.. Han er jo heldigvis i barnehagen 3 dager for uken, men de dagene han er hjemme vil eg helst finne på kjekke ting med han! Savner å være en moro mamma for han, å løfte & bære han visst han har slått seg, klemme han helt inntil meg UTEN magen i veien, når han vil kose fanget!

 

Føler at alle her har fødd her... Og eg sitter igjen som den utstøingen med en gigantisk mage som bare er i veien...

 

*klage klage*

 

Vi får krysse fingrene for oss, missdita.. at det snart er vår tur å presse og skrike litt, for så å holde jentene våres i hendene for første gang... Sender deg fødselvibber:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner dere jenter!! Og jeg "vinner" overtiden :)

Hadde ul/menstermin 12.november, så 9 dager over i dag.

Så dere er absolutt ikke alene der ute!!

 

Var hos legen i sted, som bestilte overtidskontroll. Fått time på onsdag.

Håper så innmari på at hun kommer før, har lite lyst til å bli igangsatt. Er litt redd for det jeg asså, mest lyst til at det skal komme naturlig.

Men spør dere meg på onsdag så har jeg nok kanskje en annen innstilling.

For ja, RIMELIG lei nå jeg også - selv om vi ikke er på "ordentlig" overtid, så er termindatoen dagen man har venta på i i mange måneder.

 

Har dere noen tegn på at noe er på gang da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, ingen tegn.. bekkenet verker , ellers ikkenoe.. legen min vil ha meg inn onsdag på ahus, pga mye plager, så da får vi se.. fikk time til kontroll opprinnelig 1 des. men både legen og jeg synes det blir for lenge til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dager?? Ågud.. haha.. skal holde munn eg da;-) hehe..

 

Nei eg merker ingenting.. megairriterende... med sønnen min fødde eg jo ei uke før termin, derfor eg no e litt utålmodig... Og da sef fordi både lege og jordmor sa eg kom til å føde før tiden..

Eg er lixom i tipptopp form *bank i bordet*.. Har aldri følt meg så bra.. er ute å går tur hver dag.. Er jo sef trett, men ellers veldig fin.. Litt mer irritabel enn vanlig, men er vel fordi absolutt ALLE MASER!!!! Ikke bare litt, men det er snakk om hver dag, om vannet er gått eller eg har fått rier, eller om noe nytt har skjedd den siste halvtimen!

Babyen er sinnsyk aktiv, mer enn ho har vært i svangerskapet... Så det er jo et bra tegn.. Eneste er vel de masriene, men de gjør jo ikke vondt og plager meg ikke det spor... Og de har eg hatt i nå snart 2uker..

 

Men det eg reagerte på sist mandag når eg var på kontroll var at jordmor ikke vill ha meg på kontroll igjen før 30 nov??? Eg trodde lixom vi skulle gå ofte til kontroll når vi gikk over termin..?? Eg synest det var for lenge så sa et eg ville nå helst ha en time før det... Men de har ikke snakket om noe igangsettelse...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger og jordmødre burdte seriøst ikke gi sånne falske forhåpninger altså. Fikk samme greia jeg, at siden jeg har hatt regelmessige kynnere siden uke 27 og hodet festa seg i 34 var det nok en sjanse for at hun vil komme før. Haha, her sitter jeg!! Jeez.

 

I grei form jeg også egentlig. Har hatt utrolige smerter i korsryggen i dag, så kanskje det kan være et tegn. Eller kanskje det bare er overbelastning fra magen :s Ingen maserier - eller vet jo ikke helt hvordan det skal kjennes ut da.. Magen blir jo steinhard til tider.

 

Jeg har vært på kontroll til legen 1 x uka siden uke 36 jeg, så ja det var en stund til 30 nov. Hmm. Men de virker som de har ulik praksis overalt i landet.

 

Får håper du får time før da missdita :) Er du også førstegangs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg inn her jeg også...Er 5 dager over tiden, og holder på å tilte helt...Humøret er til tider helt ute og kjøre...

Har prøvd alle kjerringråd som finnes, men uten hell...

Skal tilbake til jordmor på mandag, og håper også på å få overtidstime på sykehuset før det har gått 14 dager over..

Jeg fødte 8 dager før termin sist, så jeg har jo vært helt sikker på at denne også kom før tiden..Men det ser ut som om han har det veldig godt der inne..:-) Siden førstemann var 4,2 kg (8 dager før tiden), er jeg jo redd for at dette skal bli en stor baby til, som bare fortsetter å vokse på overtid. Kjenner dette bekymrer meg litt ja...

Lykke til i allefall alle overtids-søstre, så får vi håpe det skjer noe snart...

Hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med dere!

 

Jeg slår de fleste av dere, med 13 dager over før jeg fødte. Jeg fødte forrige man 4 uker før temin og alle har sagt at du går ikke over ha ha ja det skulle ikke vært lov.

Det er vel kroppen min som har min stahet og skulle motbevise på pur f.

 

Terror å gå over i så mange dager det er i alle fall sikkert.

Jeg ser det er så ulik praksis, men her så er det virkelig ikke sjans for overtidsvurdering før 14 dager før og om alt er bra så er prosedyren å gå til kontroll annenhver dag! dvs kontroll 14. 16 og av 18 dag! Phu glad jeg slapp det i alle fall!!!

 

håper dere alle føder snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det med dere jenter? noen av dere som har født, eller merker noe mer? noen som vet om det er et tegn på at ting er på veg når det sprenger og verker i bekkenbunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg joiner klubben. Er fem dager på overtid nå.

Sist gikk jeg fjorten dager over, så jeg har ikke tro på at det skjer noe på minst en uke. Så utrolig kjipt. Sist ble jeg satt i gang. Det var ikke noe moro i det hele tatt, så jeg håper jeg slipper å vente til det går 14 dager over..

 

I mitt mest positive øyeblikk forsøker jeg å tenke på at det er siste dagene på lenge at jeg kan sove hele natten (ikke at jeg sover så veldig godt at det gjør noe..føler meg som en hval på land).

 

Jadda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nå åtte dager på overtid, har hjertebank som blir verre, dårlig pust, bekken som gjør meg stort sett linket til sofaen, har så mye vann i kroppen så alle ledd gjør vondt.. er så sliten nå av alle de ekstra plagene på toppen av dette, og det eneste jeg har som kunne tilsi at jeg i morgen kunne blitt satt igang er at proteinen har økt fra en til to på noen dager (over helgen)

 

var hos legen idag, og hun ringte og skaffet meg en ny time til overtidsvurdering, og vurdering om igangsettning.. de vil helst ikke sette igang, men er helt kake.. føler meg skikkelig pyse som skal be på mine knær om å bli satt i gang, føler at jeg kapitulerer på en måte..

 

håper jeg blir satt igang i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...