Gå til innhold

Ultralyd i dag- smådeprimert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ultralyd i dag og fikk se en frisk livlig liten guttebaby, så lykken burde være fullkommen, men jeg er rett og slett litt deprimert.. Vet ikke helt hvorfor, det er ikke sånn at jeg ikke vil ha en gutt, har fra før fått to gutter og ei jente og han har to gutter i fra før. Tror egentlig det handler om at jeg synes både svangerskap og fødsel var mye lettere med jenten enn det har vært med guttene. Har vært mye større med guttene og fødselen tok lengre tid og var mer smertefull, mens med jenten så gikk altå så lett. Både mine gutter og hans gutter har vært over fire kilo når de var født, så jeg tror jeg er litt redd for å få en stor baby. I tillegg så sitter jeg vel litt med følelsen av at jeg ikke har klart å gi han noe nytt, han får liksom det som han allerede har. To gutter og nå får han 3. gutten... Selv om han er jo glad og fornøyd, det er jeg som ligger på sofaen og depper..

Men missforstå meg rett, jeg er allerede forelsket i det lille noret og gleder meg til å få en baby i huset igjen, men jeg kvir meg litt til slutten av svangerskapet og til fødselen nå som jeg vet det er gutt..

Foresten så fikk jeg jo terminen fremskyndet med 5 dager til 15. mai så da spøker det det for rømmegøt på 17. mai:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter selv å er førstegnags så kan ikke si noe når det kommer til fødsel og svangerskap, men som du selv skriver er jeg sikker på at du blir minst like glad i denne babyen uansett om det er en gutt eller jente :) Min første tanke var at det sies fødsler blir lettere for hver gang, og du er erfaren. Så er ikke sikkert det blir sånn som med de to første?

Min termin er 16.mai ;) Min samboer har bursdag 17.mai, og selvfølgelig spøker alle med "haha, babyen kommer sikkert den 17.!!"

Skrevet

hei.

Måtte bare kommentere at det er jo ikke du som "gir" han en gutt da. Det er faktisk mannfolka som bestemmer kjønnet på bayen. hehe:))

Skrevet

Dette går nok over etterhvert og du utelukkende ser gleden i en ny baby.

Men nysgjerrig: Hvorfor ikke spise rømmegrøt? Holder du deg helt unna melkeprodukter når du ammer? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg m rømme?

Skrevet

Tror poenget var at dersom hun føder 15.mai, kommer hun ikke til å diske opp med rømmegrøt på 17.mai.....

Skrevet

saken er kanskje den DEILIGE SPEKEMATEN som følger med rømmegrøten? :)

'sikle'

Skrevet

Tror faktisk du bare har fått en liten utladning etter ultralyden, jeg. Det er i tillegg mange hormoner som vi hanskes med uten å tenke over det. Klart følelsene svinger litt i graviditeten, og som du sier så har du opplevd tyngre svangerskap med guttene tidligere. Men, det betyr ikke at du får det denne gangen!

Snakk litt med mannen din om de følelsene du har, jeg er sikker på at han er strålende fornøyd med en sønn til ;-)

Skrevet

Hei,

Takk for svar, er langt fra så deprimert i dag, tror nok at jeg har hatt en forestilling i mitt hode om at han ville bli mer glad for å få en jente siden han bare har gutter fra før, det kombinert med at jeg synes det har vært tyngre med guttene i svangerskapet og fødselen. Men han sier at han er akkurat like glad for en ny gutt. Så nå er vi allerede begynt å tenke blått igjen og på guttenavn, så dette går nok bra:)

Jeg opplevde med førstemann at han fikk mageknip etter at jeg hadde spist rømmegrøt, han var da 2 måneder. Fikk da høre at det var andre som hadde opplevd det samme og det var fordi rømmen ble for "sterkt". Men ikke vet jeg.. kan jo selfølgelig ha vært noe annet:)

Nå tenkte jeg at jeg skulle ta meg en liten handletur og se om jeg finner noe blått strikketøy:)

Skrevet

Jeg ble også veldig deppa etter UL. Selv om jeg fikk vite at ungen er frisk som en fisk og ikke en gang plattfot etter sin far:-) Og at det var en gutt til hadde vi allerede mistanke om. Men likevel brøt jeg fullstendig sammen da jeg kom på kontoret og fikk lukket døra, og måtte gå hjem tidlig med migrene og bare gå i hi.

Jeg tenker at det kanskje kom av at jeg/vi ikke fikk tid nok til å bearbeide alle inntrykkene etter ULen. Det er sabla mye info på en liten halvtime, og mange følelser som har behov for å få lov til å virre. Når en da er nødt til å komme seg videre i en travel arbeidsdag og ikke engang har tid til å ta en tur på kafe for å prate om hva en har sett - da er det kanskje ikke rart at følelsene bare tar over?

Tips til dere andre som skal på UL: Ta dere tid til å sitte ned litt etterpå og bearbeide inntrykkene - enten sammen eller alene! Og det er lov å synes det er overveldende - enten det er nr 1, 2, 3 eller 7!

Skrevet

Til min lille parasitt!!

Hvilken uke var du da du var på UL? Var dette den ordinære Ul? jeg skal på Ul på fredag og da er jeg 17 +2. Håper de kan se kjønnet da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...