Gå til innhold

Nåkken som har et bra kamera å anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe nytt kamera til babyen kommer, men har ikkje peiling på det området! Speilreflekskamera er jo det som er aller best, men dei er så svære og uhamslige å ta med seg om man skal nåkke.

Nåkken som veit om vanlige digitalkamera som tar kjappe og bra bilder og kan sammellignast med kvaliteten på speilrefleks? En liten baby tar jo ikkje akkurat hensyn til at blitz osv må lade før bilde kan bli tatt. :P

Hjelp anyone?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg begge deler, både digitalt speilrefleks et Nikon D40 og et vanlig digitalkamera, Olympus F ett eller annet mener jeg å huske..

Men det er soleklart her hva soim tar de aller beste bildene! Og det er ikke et vanlig digi kamera altså.

Har man barn og dyr så er man nesten nødt til å ha et kamera som tar bilder idet man trykker på utløserknappen, ellers er enten motivet borte eller bildet blir uskarpt.

Jeg er i alle fall veldig fornøyd med mitt dig speilrefleks og låner heller ut det andre kameraet til min datter på 10 år.

MEN.. et digi speilrefleks er større enn et vanlig kamera ja og det veier og en del. Ikek det du henger rundt halsen om du skal på fjellklatring nei.

Skrevet

Speilrefleks blir nok over ditt behov, så ville satset på et lite kompakt digitalkamera hvis jeg var deg.

Anbefaler Canon (generelt) og Ixus serien spesiel. Disse tar veldig bra bilder, og modellene er nette og små.

Selv har jeg Ixus 960 og er storfornøyd! (Har faktisk skiftet vekk fra speilrefleks..)

Flere prisklasser, du finner f.eks en overikt på:

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10753&mfr=CANON&filter=A00600.P85586.

Skrevet

Kan legge til at (ihvertfall alle disse nyeste modellene) er svært raske på avløseren, så man får tatt kjappe bilder.

Skrevet

Takk for tips :)

Skrevet

Hei,

Av kompakt digi- cam brukes det kun Canon Ixus her i heimen....de er vi veldig fornøyde med hvertfall!!! Er ikke av de aller aller billigste, men det har (bank i bordet) aldri vært noe feil med dem heller! Jeg har hatt mitt siden 2003, sambo fikk vel sitt i 2006 - begge er supre! Overlevd å bli våte på fest, falt i gulvet ++. Jeg har fremkalt en del bilder fra mitt over på stor størrelse, og det har vært veldig bra kvalitet på de bildene:D

Lykke til, kamera er uansett et must. Og som du sier, så er speilrefleks for store til å ta med på alle hverdagsøyeblikkene! Da blir det lett til at kamera blir hjemme, og det er jo ikke vits i!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...