Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Kan man ta medisiner for angst under svangerskap og amming? Og er det noen som vil fortelle om hvilken angst de har og hvilke medisiner de tar? Og om det virker med medisiner?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Sjekk relis.no. Der kan du søke på preparat sammenkoblet med graviditet.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Se også legemiddelhåndboken. Felleskatalogen anbefales egentlig ikke, da den gis ut av legemiddelindustrien (de ønsker å helgardere seg, og kan si at et medikament ikke kan brukes under amming, mens legemiddelhåndboken sier at medikamentet kan brukes av ammende). Legemiddelhåndboken gis ut av uavhengige innenfor fagfeltet. Men mest av alt, forhør deg med lege!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #4 Skrevet 22. november 2008 Det er ikke trygt å basere din kunnskap på opplysninger du får her inne. Mange her svarer uten at de har kunnskapene om det som det spørres om. Ta kontakt med legen din som kan hjelpe deg å finne frem til medisiner som kan hjelpe deg uten at det skader barnet ditt. Det er leger og psykiatere som skal medisinere deg, de vet hva som er trygt og effektivt.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Nn 09.28, nå er vel ingen av oss som har svart her idioter heller. Så å advare mot våre svar kan du fraholde deg. Man må jo nemlig til lege uansett for å få resept på medisinene! Så det sier seg selv at hun må oppsøke lege. Regner med at hun klarte å legge sammen to og to selv, jeg... Jeg setter hvertfall ikke som forutsetning at hun kjøper preparater ulovlig på nettet... - Kanskje du tenkte det siden du gir inn med teskje at hun må til lege?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 hei:-) Jeg lider av helseangst/dødsangst,og får stesolid for å dempe angsten. De hjelper helt fint. Fikk beskjed av legen at jeg kunne ta dem også når jeg var gravid,men klarte heldigvis å komme meg gjennom svangerskapet uten:-)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 jeg er gravid å går på cipralex, det går helt fint. men rådfør deg med legen først. vis du går på noe eller skal gå på noe, for de vet best om din situasjon. lykke til:=)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 jeg fikk sobril under svangerskapet og mens jeg har ammet med velsignelse fra spesialist. men snakk med legen din som andre skriver, dib er ikke det beste fakta baserte forumet i verden;)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 Jeg gikk på cipralex og fikk beskjed om at jeg måtte slutte med de allerede to måneder før jeg skulle begynne prøvingen. Fikk ikke lov å bruke de under graviditeten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå