Gå til innhold

Barnløse venninner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som sliter med dem? Er så utrolig irritert for tiden. Jeg jobber turnus, pluss jeg har en ettåring. Har ingen mulighet for barnevakt, så jeg og mannen må dele helgene mellom oss, hvem som evt skal få finne på noe, og hvem som må være hjemme. Jobber også hver tredje helg.

Likevel skal alt som planlegges være på venninene mine sine premisser, de gidder ikke å ta hensyn til når det passer for meg.

I dag hadde vi planlagt å gå ut, denne dagen passet best for dem. Hadde planlagt denne kvelden lenge, at det skulle passe for alle. Det var egentlig mannen min sin tur, han hadde lyst til å være med noen kompiser, men han droppet det for min del. Så får jeg melding fra hun ene at hun kan ikke likevel, hun har så lite penger. Dermed blir de enige om å ta det en annen gang.

Blir så utrolig irritert. Noen andre som har det på den måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, mine venninner tar også lett på det og glemmer at jeg har barn. Planlegger for eksempel å gå ut, jeg bestiller barnevakt, og så får jeg melding om at de ikke går før halv 12 for eksempel, og da må jo barnevakten hjem likevel så alt har vært bortkastet. Skjønner jo at de ikke har samme problemet, og derfor er litt korttenkte, men syns det er skikkelig irriterende. Og alt må innebære alkohol, så det er begrenset hva jeg kan være med på i og med at jeg som oftest må kjøre barnevakten hjem etterpå. Kunne godt funnet på noe annet, for det er ikke gøy å være med fulle folk når jeg er helt edru selv. Men jeg kan jo ikke akkurat tvinge dem. Gleder meg til de får barn selv da.

Skrevet

Jeg er del av en venninnegjeng på 8 jenter, er tre av oss ikke har barn enda (meg og to til, men jeg er jo ikke barnløs så veldig mye lenger...)

De andre venninnene har barn mellom 7 måneder og 13 år, og jeg må si at vi alltid har vært ganske flinke til å ta hensyn til de med barn! Planlegge god tid i forveien ol.

De med barn har faktisk vært dårligere til å inkludere oss uten, ofte bare invitert de andre småbarnsforeldrene på fester og slikt (da uten barna).

Jeg er jo foreløpig sistemann som får barn i denne gjengen, så vi får vel se hvordan det blir når baby kommer. Og blant min manns venner er det ingen som har barn, så det spørs vel om vi ser noe mer til dem etter april ; )

Skrevet

Akkurat det der kunne jeg ha skrevet selv! To av mine beste venninner startet å mase på at vi skulle ha jentekveld for litt over en måned siden. Siden jeg har en liten baby passer det ikke alltid å være med ut. Mannen min skal jobbe noen helger, og når han først er hjemme vil vi gjerne ha litt tid sammen, og det har i tillegg vært mye arrangement i det siste som julebord osv. Så jeg sa for én måned siden at jeg kunne være med på vin, ost og kjeks, kjole og skikkelig jentekveld nå forrige lørdag. De spurte hver helg frem til da om jeg skulle være med ut, og jeg minnet de på at jeg har mulighet DEN lørdagen. Fredagen kom, og jeg hørte ingenting fra de. Jeg sendte meld til hun ene og fikk i svar at hun hadde sendt meg to meldiger og spurt hva som var planlagt for morgendagen, men siden jeg ikke svarte hadde hun dratt til oslo på konsert - og kom ikke igjen før søndag! Jeg hadde ikke fått noen av de meldingene, så jeg skjønte at hun løy. Lørdag sendte jeg meld til den andre venninna mi og spurte hva hun skulle den kvelden.. tenkte at hun og jeg likevel kunne gå ut. Fikk i svar at siden hun andre venninne vår dro til Oslo, så skulle hun på jentekveld men noen andre venninner - venninner fra universitetet... men at vi kunne møtes ute!!! ARG, da ble jeg forbanna!

Skrevet

Utrolig at folk kan oppføre seg sånn. Jeg prøvde å være hensynsfull med venninnene som hadde barn da jeg selv var barnløs.

Tenker som så, at de bare kan drite i å forvente noe støtte fra meg når de blir mamma en gang i tiden.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...