Gå til innhold

Noen som har vært på utvendig UL i 10. uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(samme som 1. tri)

Hei!

Jeg har akkurat bestilt meg legetime 2. desember. Er da 9+3.

Kommer til å spørre om legen kan se noe på ultralyden (har dette på legesenteret).

Noen som har vært på utvendig UL i 10. uke? Hva kan jeg forvente meg å se...?

Håper på mange svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du se noe i det hele tatt da? Tror det må innvendig til da... Jeg hadde iallefall utvendig første gang i uke 12, og da var jeg på grensen til at det gikk an å se.

Skrevet

jeg var på utvendig ul i uke 10.. så alt klart og tydelig...men jeg er slank da. det hadde visst noe å si. hjerte som slo, hode, armer, bein

Skrevet

Jeg var på utvendig UL når jeg var 11+2, og så det meste relativt klart, men legen måtte ta innvendig også for å få sett detaljer. Tror nok ikke du kan ta utvendig UL i uke 10.

Skrevet

Jeg var hos gynekolog for å bestemme termin, jeg ble nemlig gravid uten å ha fått tilbake mensen etter forrige svangerskap så jeg ante ikke hvor langt jeg var på vei.

Han ville prøve utvendig først, og heller ta innvendig hvis det "bare ble grums" som han sa. Vi så fosteret helt tydelig, hjertet som slo og det gule legemet. Han fikk målt hvor stort det var og kom frem til at jeg var 8+6 uker på vei og fikk termin, alt sammen med den utvendige ultralyden. Han målte ganske så riktig også, for jeg fikk på dagen samme termin da de målte den lille igjen på den ordinære ultralyden.

Det gynekologen sa til meg var at bildet kunne bli utydelig såpass tidlig, så hvis det hadde vært en annen grunn til at han tok UL enn terminbestemmelse, at han skulle se etter misdannelser, årsak til bløndninger eller annet, ville han tatt innvendig.

Skrevet

Jeg var på ul i uke 13, og det ble innvendig ul da gynekologen mente hun så mye bedre innvendig så tidlig:) tror ikke de foretar utvendig ul så tidlig som i uke 10

Skrevet

Jo, de tar utvendig ultralyd i uke 10. Jeg var selv i uke 9+4, og så det jeg var ute etter, nemlig at den lille rørte på seg og at hjerte slo. Om du skal ha en grundigere undersøkelse (vet ikke hva det skal være i uke 10..), så må de kanskje inn..

Men som en nevnte ovenfor er det lurt å ikke ha altfor mye magefett. Lykke til!! Fantastisk å se det man kan se så tidlig ;-)

Skrevet

Eneste jeg ønsker er å se om det er liv inni der, siden jeg mistet i MA i uke 13 sist gang, og hadde SA i uke 12 første gang jeg var gravid.

Har et håp om å se et bankende hjerte. Bare derfor jeg vil ha UL. Og de har bare utvendig UL på dette legesenteret. Hvis ikke legen kan se noe så skal jeg få han til å henvise meg til sykehuset slik at jeg kan få innvendig.

Skrevet

Jada, man ser masse på utvendig ul i uke 10:) Jeg var 10+4 da jeg var, og både jeg og jm så babyen kjempetydelig. Armer, ben, begynnende skjelett, de to hjernehalvdelene og hjertet som slo!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...