Den heldige eier av ett barn Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Hvordan er det å bo der? Vet jo det er en nogenlunde stor by, men... Har dere barnehagedekning? Bra skoler? Fritidsaktiviteter til barn og voksne? Billig eller dyrt å bo der? Søtingen min skal jobbe der, så vi tenker kanskje å følge med på lasset..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 *rekke opp hånda* Jeg har i alle fall trives kjempegodt de 15 årene jeg har bodd her til nå, til tross for at det ikke er noen typisk "pen" by. Barnehagedekningen har tradisjonelt sett vært dårlig (Sandnes var en av bakstreverne sammen med noen østlandskommuner) men det sies nå at det er full dekning. Flere barnehager holder på å bygge ut også. Det er forholdsvis dyrt å bo, men billigere enn Stavanger. Enebolig med hage ligger rundt 3mill for ok standard. Skolene har jeg ikke noe spes inntrykk av til tross for at både svigerinne er, og svigermor har vært lærer her. Det er vel gjennomsnittlig vil jeg tro, seff med lokale variasjoner også. Fritidsaktiviteter er det godt av, og Stavanger er jo heller ikke langt borte og der er det jo enda mer.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 21. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2008 Takk for svar:) Visste ikke at byen lå så dårlig ann mtp barnehagedekning, men det må vel gå seg til på et vis. Siden det bare blir for maks to år, så skal vi ikke kjøpe noe, blir nok å se om vi finner noen som vil leie ut til oss, det var snakk om at det kunne bli ordnet gjennom jobbens hans også. Har enda ikke bestem oss, men det må bli gjort før vi kommer på andre siden av jul, litt skummelt å reise så langt:)
Mamma til to tette Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Vi har bodd her et halvt år grunnet mannens jobb (hva vi ikke gjør for disse mennene ,-) og har trivdes godt. Sandnes er en koselig liten by og med bil er det mange steder man kan besøke. Synes folk er veldig imøtekommende og hyggelige. I nærheten av Sandnes vil jeg absolutt anbefale Soma gård, åpen gård hvor man kan se og komme nær gårdsdyr samt masse lekemuligheter for små tasser som hoppeslott, stor sandkasse med gravemaskiner, åpne griller hvor man kan ta med egen mat osv osv. Pjokken vår elsket seg der.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Kjenner ikke til bhg dekning og sann, da jeg ikke skal ha Jonas i bhg dekning. Men også hørt at det er full... Men vet ikke altså, for vet om noen som ikke har fått... Det beste med Sandnes er at det er så nært til Jæren, Klepp, Bryne og nordover til Stavanger... Alt innen for en imes tid med bil. Og ikke langt til sørlandet heller, og Bergen. Boligprisene er lavere enn i Stavanger- men ikke så mye. Det er mange boliger ute for øyeblikket, vi ser etter selv men ingen vil gi oss lån og mellomfinansiering... Lykke til med valget, flytter du kommer du til å trives..
Den heldige eier av ett barn Skrevet 21. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2008 Ja, ikke sant. Passe på å ikke si for høyt at vi flytter pga av menn, da blir vi vel snart fremstilt som underkuet husmødre som er stuck på 50-tallet;)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 21. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. november 2008 Andre som vil komme med noen fine ord om Sandnes?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 21. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. november 2008 Hopp opp
lillegutt mars o7 Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 Jeg er født og oppvokst i Sandnes ( egentlig født på den gamle fødeavd i Stavanger da!He,he ) og det er en veldig fin by! Har nå flyttet inn i nytt hus lenger ut på Jæren,og må si at for barn synes jeg det er bedre litt utpå landet enn i byen. Sandnes har liksom blitt litt for stort for meg nå som vi har barn! Men Sandnes har en hel haug med ting å tilby som Cappella lekeland på Kvadrat,Metro lekeland på Havanna ( tror det er Metro det heter),fine parker,Soma Gård,Hove fuglepark ( som har geiter,griser,minihester og andre dyr i tillegg til fugler ),og massevis med flotte turområder. Det har kommet endel nye barneskoler de siste 5 årene vel,og det finnes masse barnehager. Kommunen kan vel være både lett og vanskelig å ha med å gjøre.. ;-) Det fine med Sandnes er at det ligger så sentralt til!Det er ikke langt til flotte sandstrender på Jæren,byen i Stavanger og det som den har å tilby,og flotte fjell og turløyper i Gjesdal! Håper dere vil finne dere godt til rette =)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 21. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. november 2008 Takk, men vi har enda ikke bestemt oss:) Kommer fra et veldig lite sted, under 1000 innbyggere, så det kan vel være godt med litt forandringer. Kjenner jeg bare får mer og mer lyst til å flytte, i alle fall for en liten stund. Må høre med de andre her, er vel ikke bare bare å pakke og reise 130 mil unna.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 21. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. november 2008 Tenker jeg spørr for siste gang i kveld;)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 21. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 21. november 2008 Eller så er dette siste..
Den heldige eier av ett barn Skrevet 22. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 22. november 2008 Flere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå