06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Hei. Dere som har 3-4 barn, hvordan var overgangen fra 2-3 stykker og hvor tette er deres? Det har seg sånn at jeg har en datter på 2,5 år og en sønn på 1 år og jeg har for 2 mnd siden startet p åjobb etter permisjonen.. Det begynner allerede nå å rasle i eggstokkene mine.hehe. og ønsket om 1 barn til er stort.Iallefall fra min side,pappaen er litt mere avventende.hehe Jeg vet at jeg skal ha 1 barn til men så er jeg litt usikker på om jeg bør vente eller kjøre på slik at det blir ca 2 år mellom nr 2 og 3. Skal jeg følge hjerte så vil jeg ta ut spiralen til våren og bli gravid.Skal jeg følge hode og min plikt opp mot jobb og studier så bør jeg vente litt. Derfor søker jeg gode råd fra dere erfarne dibmammaer meg mange barn:)
Da HarViTreUnger Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Hei, Jeg har en på 4,5 år og en på snart 3 år. Vi skal ha en ny baby til sommeren (dersom alt går bra med spiren). Jeg hadde hatt minst 2 år mellom de to yngste. Det er så godt at veslemann er såpass selvstendig mens jeg skal gå gravid.
Stratos med 3 barn Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Hei Jeg har har 14,5 mnd mellom mine og hun yngste er nå 1 år. Jeg vil også bli gravid igjen til sommeren Mannen min er mer skeptisk, som din Kanskje vi kan "slå følge"
Gjest 5 andre Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Jeg har 14,5 mnd mellom 1 og 2,samt en helt fersk spire =) Så hvis alt går som planlagt blir vesla 20 mnd, da nr 3 kommer. Like greit å få alle tett hvis de to første er det, så slipper den siste å bli "utafor". Er selv spent på hvordan dette blir. De sier at en er som en, to er som ti. Hva er da tre?? Vi har valgt det slik, selv om forholene ikke er helt ideelle. Får barn etter endt studie og før jobb. Ikke økonomi i det akkurat. Men det løser seg vel...
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 21. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2008 ja sant stratos m/to tette, vi kan slå oss sammen.Min mann er litt skeptisk men jeg merker at han er på gli og hvis jeg sier i mars at nå ryker spiralen ja så sier han ikke noe pådet.hehe. Jeg føler at 3 år da er det iallefall på tide å få nr 3. God tå høre at det er flere som er i samme situasjon og som tenker på en til. Jeg trodde det å ha 2 unger skulle bli døds slitsomt, men jeg er faktisk positivt overrasket over hvor godt det går. Så jeg føler det er "mindre" arbeid enn jeg hadde antatt.Men det vil vel tiden vise etterhvert, nå som dem er begynt å sloss og slikt.hehe. Men alfa omega i mitt hjem er at leggetiden skal overholdes og ingen tull, og siden vi tidlig fikk dette i boks så har jeg kvelden på å hente krefter sammen med min mann:) Lykke til damer, kanskje blir det nr 3 på alle oss om ikke så alt for lenge:) og dere som har en på vei, lykke til og gratulerer:)
@stronauten med 3 små Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Jeg har 3 på under 3,5 år. 16 mnd mellom de to minste. Jeg syns at overgangen til tre var veldig stor! Man har tross alt to hender - og ikke tre! De er en del sjalu på hverandre, og det er særlig på mamma. Blir en del krig og kaos når det står på, men samtidig ser jeg at de begynner å leke sammen mer og mer. Jeg håper og tror at de vil bli gode venner etter hvert. De to minste er år etter år, så jeg satser nå på at de blir mer likestilte når de blir litt eldre. Nå er minsten 1,5 og neste er snart 3, så da leker de på litt ulikt nivå. Eldste er jente, så hun syns at de der småguttene er barnslig og kjedelig å leke med ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå