Gå til innhold

Faddere - hvem nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til de to andre barna våre har besteforeldre og tanter + ei god vennine (Bestemødre og vennine til jenta vår, Bestefedre og tanter til gutten vår) vært faddere. Så nå sitter vi med problemet, hvem skal være faddere til han som kommer?

Går det evt at noen av de kan være faddere til 2 av våre?

Er det evt andre i familien vi kan spørre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har planer om å sette opp min onkel, som også er fadder til den jeg har fra før som fadder for spiren i magen. Det blir som en selvfølge for meg!

Skrevet

søskenbarn og søsken.det skal vi ha til vår lille

• 1 måned senere...
Skrevet

Har samme problemet og lurer på kva vi skal gjere. Til første barnet er begge brødrene våre faddera og ei vennine av meg. Til barn nr. 2 er eit vennepar av oss faddera og ein onkel av meg. Vi ventar no barn nr. 3 og ynskjer at eit søskenbarn av mannen min og hennar mann skal vere faddera, men vi skulla så gjerne hatt ein 3. fadder sidan dei to eldste barna har 3 faddera.

Har 2 svigerinner som ikkje er fadder på nokon av barna våre, men har ikkje lyst til å ha dei aleine som fadder i desse skilsmissetider. Kanskje ein tåpeleg tanke, men slik er eg no berre.

Skrevet

Vi har alltid tatt med en eller to gode venner som faddere, fin måte å beholde vennskap på

Skrevet

Bare bruk en dere liker som dere evt har brukt før...Slekta er jo der "for alltid", venner kommer og går.. Tror nok ikke de fleste tar det så høytidelig å være fadder lenger, så argumentet med at det er en fin måte å beholde vennskap på er vel litt tynn... Tror vel ikke noen tenker på at de er faddere til barna når de ikke lenger har noe til felles med foreldrene..

Skrevet

vi har brukt de samme fadderene på barna våre, og har kun brukt gode venner, det er mest naturlig for oss. vi tenkte sånn at familien er jo der uansett på en måte.

Skrevet

skal ha min søster som gudmor siden jeg er gudmor på hennes yngste, så skal eg ha en venninde som eg har vokst opp i lag med som fadder, blir det rart om min sambo,(ikke barnefar) er fadder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...