Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Vi skal i et bryllup i helgen og hadde som siste utvei å spørre et vennepar om å passe småen. Ei venninne mener hun ville tatt betaling, mens jeg ser dette som en tjeneste. De har ikke barn selv, men ble veldig glade da de spurte. Må jeg virkelig betale de? De må hit på kvelden og da kjøper jeg selvfølgelig inn mat og drikke+ litt snop. Men de er jo ikke fjorten år? Eller hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Jeg betaler ikke voksne barnevakter. Ikke forventer jeg betaling heller hvis jeg blir bedt om å være barnevakt. Men kanskje forskjellige vaner?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Det er det jeg også mener. Synes det blir for dumt. Men selvfølgelig ordner jeg mat og sånn så de har det hele dagen. Men betaling...? Jeg kommer ikke til å spørre henne ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Nå er ikke jeg barnløs da, men jeg passer da barn av og til (f.eks nabogutten sover her når mammaen har nattevakt og pappaen er på reisejobb, en nevø sover her hvis foreldrene er på fest osv). Det kunne virkelig aldri falle meg inn å ta betalt, men det er kanskje litt anderledes siden jeg har barn selv, for jeg ber jo bare om en gjentjeneste en gang jeg trenger det....
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Enig! Er ikke en jobb, men vennetjeneste... Blir for dumt å betale syns jeg. Men kjøp inn mat og snop og ta evt med en blomsterbukett eller konfekteske når dere kommer hjem...Eller en liten glassengel og takk for hjelpen :-)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Det var lurt! Takk for det tipset. Synes det er for ille at noen vosne tar penger for å hjelpe venner. Tror jeg skal ta timesbetalt neste gang venninna mi har et behov for å få ut all driten;P Noe hun ofte har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå