Gå til innhold

Dere som har babyer i festet hodeleie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjenner dere sparkene? Jeg kjenner spisse kroppsdeler (føtter?) øverst til høyre, men noen ganger over på midten og litt til venstre. Men mest spark øverst til høyre altså... Og ved kynnere kjenner jeg en stoor klomp rett under høyre ribbein (rompa?), og jeg kan følge ryggen (?) nedover... men så kjenner jeg også litt fikling ved hoftene, i lysken liksom... og hikking kjenner jeg nede i bekkenet og under høyre ribbein.....

Er så nysgjerrig på hvordan babyen ligger, var ikke festet sist jeg var hos legen, men han lå i hodeleie... og han er jo så hyper inni der! Kan ikke skjønne at han er festet nå heller (er i uke 36, førstegangs).. men i går hadde jeg noe sinnsykt nedpress og det var så vondt! Og han sparket seg nedover liksom... nå kjennes det ut som jeg har en ball mellom føttene, og det er skikkelig ubehagelig å gå.. :P

Hvordan kjennes babyen når den ligger i festet hodeleie?

Lignende/ulike erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner sparkene generelt overalt over navlen. Mye på sidene. Babyen er festet i hodeleie, men som jordmora sa, hun kan snu seg 360grader rundt allikevel. (uten å flytte hodet). Jeg kjenner også kravling og fikling langt nede, noen ganger føles det nesten som hun er nede i låra mine:-) Hikking kjenner jeg der ryggen er, som oftest på høyre side.

Jeg føler også at beina er et stykke fra hverandre nå, har liksom noe mellom beina ja...

Jeg tipper at din lille baby ligger i hodeleie ut fra det du sier:-)

Skrevet

Kjenner samme som deg. Mest i høyre side og under ribbeina der. Men også midt på magen. Har ofte en veldig hard klump over navlen på midten, tror det er rumpa. Min er også veldig aktiv, og sparkene kan til og med sees tydelig utenpå jakka mi!!! Heheheee

Skrevet

Kjenner litt småromstering langt nede i bekkenet (må være hendene som føres opp mot hodet). Hikking kjennes også nede under navlen....kjenner mest spark på høyre side litt under ribbeina . Kjenner rumpa under venstre ribben, og ryggen videre nedover..kjenner vel også litt albuer (tror jeg) på venstre side ved navlehøyde ca....og en del bevegelser jeg ikke helt klarer å lokalisere:o) (glad er jeg for det, hun har vært rolig en periode, men mer aktiv igjen nå) Gud vet hva hun holder .på med!:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...