Gå til innhold

Sambo sløser med pengene!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så forbanna provosert når han kommer hjem med ting han har kjøpt på nettet til 600 kr når vi er blakke som f! Leketøy til han og ene sønnen vår! Det har gått to dager og begge tingene er allerede ødelagte! Vi skulle kjøpt vintersko til minsten, men det har vi jo ikke råd til nå! Vi har ikke peng til å handle for i helga en gang for han brukte de siste pengene han hadde på konto til å betale for. Rett før lønning og da er det litt tomt.

Ååååå vet ikke hva jeg skal gjøre med han. Er ikke første gangen liksom. Han blir sur hvis jeg sier noe. er hans penger osv, hadde ikke gjort meg noe hvis vi hadde hatt råd, men når vi er en familie, og sliter litt med å få endene til å møtes blir jeg provosert!!! Men orker ikke starte noe krangel, så må blåse ut litt her inne...

Hadde det vert ting vi hadde hatt brukt for eller julegaver hadde det ikke vert så gale, men leker til en av gutta og en voksen mann??!!? Minstemann fikk ikke noen ting heller og bare gikk rundt i stua og lurte på når han skulle få noe, mens de satt og var opptatt av lekene sine. Hadde lyst å reise ut å kjøpe noe til han , men det har vi jo ikke råd til!

Etter jul skal bruke våre siste penger og køpe noe gøy bare til meg og ungene så skal vi se hvor sur og sint han blir!!! Helst sånn at vi må leve på vann og brød hele helga.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familieråd rundt kjøkkenbordet og samarbeid om økonomien er svaret!

Sett deg ned og gå gjennom alle kontoutskriftene for 2008, regn sammen alle de faste utgiftene (lån, forsikring, avis, telefon, kommunale avg osv), og pluss på littegranne som en buffer. Del beløpet på tolv måneder, dette er det beløpet dere må sette av til faste utgifter hver måned. Opprett en regningskonto og fast trekk fra begge kontoene deres på lønningsdag og dere har alltid penger til regningene.

Regn ut hva dere bruker i mat pr måned, del beløpet og sørg for at pengene blir satt av på lønningsdag, enten ved at dere tar de ut og putter på en krukke på kjøkkenet så dere bataler med kontanter i matbutikken, eller ved at dere oppretter en "matkonto" med eget kort på, så bruker dere bare det kortet på butikken.

Det mannen din har igjen på kontoen da er lommepenger. Du tar barnetrygden inn på din konto og kjøper klær til ungen for, de måneden det ikke holder med barnetrygden deler dere på ekstrautgiftene (f.eks vinterdress osv).

Fungerer utmerket hos oss, vi legger oss overhodet ikke oppi hva den andre bruker sine lommepenger på, men vi bruker de til å fylle bensin på hver vår bil og betale utgiftene på hver vår mobil da. Fordelingen inn på felleskonto er også delt etter inntekt, altså betaler han inn mer enn meg siden han tjener mer. Vi har ingen matkonto, men mannen setter 3500,- inn på min konto på sin lønningsdag også er det jeg som betaler på matbutikken. Finn en løsning som passer dere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...