Gå til innhold

Noen andre som har opplevd det,ang jernmangel???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det andre som har fått påvist jernmangel undersvangerskapet?

Hvor lenge gjekk dere da på jerntabeleter,vart dere bedre av det??

Eg,har fått bedskjed om at eg har jernmangel og er gravid,skal begynne på jerntabeleter....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok iallefall jerntabletter til jeg fikk barnet. Vet ikke om det ble bedre, men tror iallefall at jeg aldri lå langt over grensa til lavt. Men jeg fikk den beskjeden helt i slutten av svangerskapet da. Uke 35 eller noe.

Skrevet

Jeg fikk påvist jernmangel allerede ved første kontroll (uke 12) spurte sist jeg var der og legen sa jeg skulle fortsette ut svangerskapet.. kroppen kvitter seg med det evt overflødige jernet..

Et godt råd er å drikke appelsinjuice når du tar jern, da taes det bedre opp i kroppen:-)

Skrevet

Jeg harfått nokså lave jernlager (ferritin) i dette svangerskapet.

Har gått på jerntabletter i 2 uker (fra sv.skapsuke 34), og synes det begynner å hjelpe litt nå.

En ting er å få blodprosenten opp på normalen, det kan være nokså fort gjort, men å fylle lagrene kan ta litt tid. Så legen min snakket om at jeg burde ta dem i inntil 2 mnd etter fødsel, men at det skulle følges opp med blodprøver innimellom.

Skrevet

Hei!

Takk,for svar alle sammen.

Okei,eg for håppe det går oppover og bedre når eg begynner på det.

Tar ellers vitaminer og drikker appelsinjucie,kvar dag.

Når eg gjekk gravid med første mann hadde eg ingen jernmangel,såeg vart lit over raska at eg hadde jernmangel no...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...