Gå til innhold

Bading i badekar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bade i badekar selv om slimproppen er gått? Mener å ha hørt at man kan bade dersom vannet ikke har gått, men er usikker. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde gjort det, men du kan jo ringe til jordmor lege å høre. En kan jo ligge i badekar når en skal føde.Men det er kanskje litt meir sterilt en hjemme.Vet hvertfall viss en skal ha samleie skal en bruke kondom, pga infeksjonsfaren:)

Skrevet

Men flere jordmødre anbefaler jo å ha samleie for å sette igang fødselen, og da er det sæden som gjør dette, så det med kondom er vel bare tull? Det fins et hormon i sæden som KAN utløse fødselen. Det sa værtfall min jordmor :D

Skrevet

Jeg har lest at man kan bade helt frem til fødsel.

Før ble det sagt at man skulle være forsiktig pga infeksjonsfare, men jeg tror at så lenge du styrer unna de heiteste hot-tubbene så skulle det ikke gjøre noen verdens ting å ta seg et bad:=)

Er du veldig usikker kan du ta en tlf til jordmor/helsesøstasjon å forhøre deg:)

Skrevet

Vi fikk beskjed av min jordmor om at vi kunne bade frem til slimproppen og/eller vannet gikk. Etter dette burde vi ikke på grunn av bakterier som kan komme inn.

Når man føder i badekar er de nok hakket mer sterile enn man har hjemme, og det er snakk om mye kortere tid man evt. er utsatt for bakterier som kommer inn. Ungen er jo på vei ut.

Skrevet

Ja det vet jeg også. Men viss slimproppen er gått skal en ikke ha samleie uten kondom pga infeksjonsfare, Dette fortalte jordmor meg når jeg spurte om det var noe jeg skulle være forsiktig med når slimproppen var gått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...