Gjest Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Jeg er vikar, med en kontrakt som går ut 30. november (en arbeidsuke igjen). Denne uken har jeg vært sykemeldt pga betennelse i kneet. Jeg er helt fin ellers, men kneet er så som så og jeg er avhengig av krykke. Legen ga meg streng beskjed om å avlaste kneet mest mulig, aller helst ligge flatt med kneet høyt. Og hvis ikke kneet var bedre, eller var verre til i dag, så måtte jeg ta kontakt igjen. Jeg har hatt betennelse i kneet før og vet at den kan sette seg godt, og all væsken må tappes + at vevet i kneet kan bli skadet pga belastningen. Kneet mitt er ikke bedre, men heller ikke verre. På jobben min er det ingen ledige parkeringsplasser og jeg har vært nødt til å parkere ca 700 meter lenger borte, og de 700 meterene er nedoverbakke på vei til og oppoverbakke på vei fra. Jeg har ikke nubbesjangs til den bakken nå. Ringte sjefen min i sted og fortalte hvordan det gikk. Jeg sa jeg ville gjerne komme på jobb neste uke, for jeg kjeder meg hjemme og er helt fin bortsett fra kneet. Jeg kan finne kreative måter å sitte på ved pulten min. Men parkeringen er et problem. Hun hadde ingen plasser hun kunne gi meg, jeg kunne evt stå på en "besøkende"plass (det er bare 5-6 av dem) og risikere borttauing/bøtelegging av dem som eier bygget og parkeringsplassen. Sykemelde meg min siste uke, pga noe så dumt som en parkeringsplass? (Jaja, jeg vet hva legen har sagt, men det er siste uken min der og jeg vet at mine skjønne kollegaer savner meg) Eller ta risken på å parkere utenfor, i verste fall er bilen borte i det jeg er ferdig på jobb. I beste fall har de ikke merket at bilen har stått der i timesvis, i nest verste fall har jeg fått en bot på 500 kroner eller noe. Sjefen sa jeg måtte tenke på det, så vær så snill, gi meg innspill. Jeg vet jeg må tenke på kneet mitt. Jeg vil gjerne jobbe der siste uken. Jeg vil ikke risikere bilen min.
Gjest Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Si fra til sjefen at du MÅ han plass nærmere, evt at du parkerer der du pleier og får en av kollegaene dine til å plukke deg opp.
Libido- Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Er det ingen som kan kjøre og hente deg. Eller kanskje noen fra jobben kan plukke deg opp på morgenen?
Patetica fåkksi Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Få en kollega til å hente deg der du vanligvis parkerer -eller- Ta sjansen, få en bot og overtal sjefen (arbeidsplassen) til å betale en eventuell bot?
Gjest Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Jeg kan ikke bli kjørt/hentet, da jeg bor langt vekk fra allfarvei, og mannen min og jeg har helt forskjellige arbeidstider. Det er kun sjefene mine som parkerer nede på bygget, og for det første vil jeg ikke spørre dem engang, og for det andre så er det en stor omvei å svinge innom gaten hvor jeg parkerer. De vanlig dødelige på kontoret som kjører bil, parkerer samme sted som meg. Og jeg kan ikke be dem bære meg på ryggen heller, hehe. Dessuten er det en statlig bedrift, så de tar neppe noen bot/bortauingsavgift for meg... Sjefen sa at parkering utenfor var på egen risiko.
Gjest Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Hehe, det skulle jeg ha hatt;-) Ikke vært noe problem da! Så det koker ned til; dra på jobb, parkere utenfor, risikere bilen. Eller; sykemelde meg siste uken, sitte hjemme og kjede meg (frister lite). Men bilen er trygg! Og en ting til jeg må tenke på, det er klutch-kneet mitt som har takket for seg, jeg har manuelt gir, kjøring er ikke særlig behagelig for tiden og jeg har ca 2 timer reisevei tur/retur. Pokkers kne, kunne ikke betennelsen kommet neste helg i stedet??
Gjest Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 Taxi til døra er antakelig ikke vanskelig?
Gjest Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 Ser du bor langt fra, men taxi fra parkering til døra, da?
Gjest Skrevet 21. november 2008 #11 Skrevet 21. november 2008 Det vil koste meg ganske mye, ca 100 kr veien. (De 700 meterene er nemlig snarveien som ikke biler kan kjøre på. I stedet må man nemlig kjøre rundt og havne i en av de mest købelastede veiene i Bergen + starttaksten). Det blir ti turer på en uke, dvs 1000 kroner. Og som vikar, så vil det vises på lønna.
Sivalur Skrevet 21. november 2008 #12 Skrevet 21. november 2008 Selv om det er kjedelig - bli hjemme. Er ikke kneet ditt viktigere enn _en_ uke av hele ditt liv?? Når det er så vanskelig for sjefen å hjelpe deg med å finne en løsning, så hadde jeg bare blitt hjemme. Har du ikke noen bilder som skal settes i et album? Fotokalendere som skal bestilles i julegaver? Annet slikt som tar tid og som man aldri får gjort? Kos deg! Hvis du ville ta farvel med kollegene, så kan du jo kjøre dit neste fredag sånn ut på dagen, spørre i resepsjonen om besøkskort slik at du kan stå rett utenfor i en times tid, og stikke innom og si takk for deg.
Gjest Skrevet 21. november 2008 #13 Skrevet 21. november 2008 Problemet er løst! =) Jeg fikk vite hvem som drifter bygget og parkeringen, ringte ham og fikk innvilget tillatelse til å stå der neste uke! Det er bare en uke igjen med jobb, jeg har hele desember og vel så det på å være dårlig i kneet. Bare passe på å være flink med å avlaste kneet mitt. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå