Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Nå har han kastet opp to ganger på rad, er 8 mndr. Stakkar lille. Hva er det lurt å gi? Bare vann? Melk er vel ikke det som er mest lurt? Har sånn babysaft også, eller er det også dum?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Uffa da, stakars! Det samme som vi drikker når vi har spy sjuka. Har hørt flere si at eplejuice utblandet med vann (ca 50-50 blandet) skal hjelpe på. Ellers går det ann å gi feks cola om man rister ut ALL kulsyren. Det har jeg aldri prøvd da, syns det hørtes litt drøyt ut å gi et lite barn brus. Men Cola er i alle fall kvalme stillende. Ikke gi melk, det får de gjerne mye slim av så det er ikke lurt. Vann kan man også gi, det viktigste er at barnet får mye væske, de små blir så fort uttørket. Men vann er ikke kvalmestillende da. Lykke til, håper minsten din kommer seg fort!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Lille venen min! Nå har han kastet opp 4 ganger på en time, men nekter å drikke! Ikke av kopp eller flaske, bare tygger på tutene...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 uffa, får helt vondt av han! Og deg ikke minst, er vondt i mammahjertene våre når de små er syke:S Det er i alle fall viktig at du får i han noe væske, husk at det er små kropper det er snakk om, og veldig farlig om de blir uttørket! Når han har spydd så mye må du passe på at han får i seg noe før han sovner. Har han noe favoritt drikk? Noe han liker bedre enn noe annent? Prøv med hva som helst, alt for å få i han noe vet du!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Han har kastet opp 5 ganger nå, tror aldri jeg har gjort det på så kort tid. Men alt bli verre når det er de små det er snakk om. han gråter ikke heller, er bare veldig sliten. Vi skal på en ekstra kontroll på hs også fordi han hadde gått så lite opp i det siste. Han spiser normalt, men er veldig aktiv, men har jo lite å gå på da. Huff, tror jeg må ta en tlf imorgen ,eller overdriver jeg da? Mener å ha hørt de ikke skal ha saft? Men noe må han jo ha... Skal jeg prøve?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Alvorlig talt,er du så bekymret for barnet ditt,går du får f... ikke inn her å spør om råd.Ring til legevakten for svingende,der har de mer kompetanse på svare deg enn her på DIB så sant du ikke treffer på en LEGE . Og det med cola`en det var jammen et bra svar......Jippi Håper ikke du gar gitt det. Kokt avkjølt vann er vel det beste du kan gi barnet ditt,muligens sukkervann kunne hjelpe..
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Husk at de små kaster opp relativt mye lettere enn voksne, så det er ikke sikkert han føler seg like ille som du gjør når han kaster opp. Pleier å trøste meg selv med det. Det er ikke noen fare for uttørring siden han ikke har kastet opp i mer enn noen timer! Du skal jo allikevel til helsesøster i morgen, og får nok noen tips da. Gi han gjerne noe (hva som helst som du får i ham) å drikke, hvis han allikevel er våken. Men det er ikke noen bråhast med hensyn til uttørring. Gi bare litt, ikke en hel flaske av gangen. Beholder han det gir du mer. Kaster han bare opp dropper du det.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 Takk for snille svar! Han har sovnet nå så tror jeg lar han sove ut. Og til deg som mener jeg burde ringe legen, jeg er ikke overbekymret. Spurte om råd her inne fordi jeg aldri har hatt sykt barn før og midt oppi alt kaoset ble jeg usikker på hva jeg skulle gi å drikke. Derfor spurte jeg om råd her, for jeg regner med at det er noen her inne som har hatt syke barn før. Jeg kan ikke ringe legevakta pga litt oppkast! Han er dårlig på å drikke, og det med vekta er ikke noe farlig, han har bare litt mindre å gå på enn "normalen" hvis noe som dette skulle skje. Men jeg ringer imorgen for tips. Og hun som skrev det med colaen, sa at hun ikke ville gitt det til et barn. Noen må bre hisse seg opp for alt! Takk igjen for gode svar!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 Så bra han sovnet, håper du også får sove litt nå. God bedring til gutten din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå