Gjest Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Er det noen flergangsfødende her som kan fortelle en førstegangs hvordan rier kjennes ut? Ja, jeg vet det er vondt og at du ikke er itvil når de kommer... Men hvordan kjennes det ut? Hva kan det sammenlignes med? Veldig kraftige menssmerter? Kommer de plutselig og er veldig vonde, eller kommer det snikende og gradvis øker? Jeg trodde noe var på gang i natt... Kjente jeg fikk sånne vonde menssmerter, ikke kjempe vondt, visste jo at det ikke var rier.. Men trodde kanskje at det kom til å gå over til det etterhvert.. De kom ca hvert 3 min, og varte kanskje en time, før det ga seg... Var på kontroll på tirsdag, fikk beskjed om at jeg var moden og at det kunne skje når som helst... Så går kanskje og kjenner litt ekstra etter :-)
Lykkelig_alenemor _til_2 Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Hei hei:-) Eg kan prøve å fortelle deg det utifra min erfaring.. :-) Med meg så begynte det med mensmurringer, de varte ikke lenge før de tok seg opp til menssmerter... Så ble de mer intense, og da begynte det å stramme som et belte rundt nederste del av magen.. Og eg kjente det rimelig godt i korsrygg/nederste del av ryggen.. En brennende smerte på en måte! Tenk deg den situasjonen at noen står med et belte og strammer sterkere og sterkere...Det gjør LITT vondt.. hehe... Mine økte gradvis, så eg fant fort ut at det var riene.. Men de kom rett etter vannet mitt gikk... Og alt skjedde megafort.. Fra vannet gikk til murringene begynte gikk det 15 min, og etter en halvtime med murring/menssmerter kom riene såvidt! Og 1 1/2 time etter det var riene så sterke og ofte at vi dro på føden, da hadde eg 4cm åpning! Da lå eg i 4 timer før pressriene slo til, og 15 min etter det hadde eg sønnen min i armene! Hos mange andre kan det ta lang tid, det varierer jo fra dame til dame... Men det kan jo være masrier du har nå.. eg har hatt masrier i 2 uker nå, er 3 dager overtid... :-( Ser du skrev innlegg her for 12 timer siden, så er litt spent eg nå:-) Er det kommet noe baby om det var rier??:-) Lykke til hvertfall:-)
Mother to be Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 tusen takk for dine erfaringer. jeg er også tre dager på overtid og bare går og venter på at noe skal skje! kanskje jeg skal prove de bringebærkapslene likevel. :-)
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Jordmor fortalte oss idag at det var ordentlige rier når jeg ikke klarte å si så mye når de stod på. De er altså så kraftig at man ikke kan fokusere på annet enn å bare komme over de.
Gjest Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Tusen takk for kjempe bra svar, Lykkelig_mor *OVERTID* Det er desverre ikke kommet noen baby her ennå! Så får bare smøre meg med tålmodighet! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå