Gå til innhold

Måltider og amming - hjelp :)


lennart

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg lurer på hvordan det går med barna deres og måltider? Sønnen min er stor - født 27. mars og er 75 cm lang og snart 12 kg. Han har vært veldig glad i puppen, har økt jevnt og trutt med måltider fra først bare kveldsgrøt og frukt - så også litt middag en gang mellom 1300 og 1500 (kommer an på soving). Dette har funket bra. Ammer om nettene også. Nå har han begynt å få litt grøt til frokost også - tror dere dette er bra??? I dag har han nesten ikke villet bli ammet. Han får kun litt vann som drikke. Jeg skal begynne å jobbe 1. april - og da kan jeg jo kun amme ham morgen og kveld. Ev....Hva gjør dere andre?? Jeg blir helt svimmel av dette og sitter med de største og hardeste fordelene her, hehehehe :) Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn her gjør vi det iallefall..

 

Ca kl. 10.00: 1 posjon grøt

mellom kl. 13-14.00: 1 frutti

kl. 16-16.30: Et halvt glass middag

kl. 18.00:pupp

kl.20.00: 1 posjon grøt

 

Også ammer jeg enda om natten da! Å det ser muligens ut som mange måltider(vet ikke helt hva andre gir til sine på 8mndr), men han er glad i mat å det er ikke bestandig så lett å få i han et måltid heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har og en ganske stor gutt( selv om din slår oss! :)), født 15.mars, og er 76 cm og 10,5 kg.

 

-Pupp (Når vi står opp, ca 07)

-Grøt og vann til frokost rett etterpå.

-ca 11-12 lunch. 1 brødskive, vann og 1 beger fruktpurè

- ca 14 pupp

- ca 14.30/15 middag. Grøt og 1 beger Danonino

- 17.30 pupp

- 18.00 kveldsmat. ca 1/2 middagsglass, litt brødskive og fruktpurè. Vann å drikke.

 

Sluttet med nattpupp forrige helg:)

Du er jammen heldig som har så mye melk ennå! Her er det temmelig slunkent altså..

Mini begynner i bhg i januar, så da blir det bare pupp morgen og kveld, og siden vekta hans har begynt å flate litt ut så kjører jeg bare på med mat til han. Det er jo ikke sånn at de blir mindre aktive fremover heller ;))

Jeg syns det høres greit ut sånn som du gjør det, du må nesten bare prøve deg frem til hva som passer dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har ei lita snuppe født 12mars, hun er 68,5cm og 7,4kg (målt og veid i dag;o) )

 

*pupp mellom 05.30-7.00 (sovner igjen og våkner mellom 8 og 9)

*pupp og grøt ca 10.00

*Pupp og middag ca kl 14.00

*pupp og grøt til kvelds kl 18.00 (kommer litt ann på soving tidligere på dagen, men legger seg som regel kl 1900, hvis d har blitt litt sen dupp gir jeg bare pupp kl 1800 og drøyer grøten litt)

 

Jeg har lyst til å holde på ammingen så lenge som mulig og gir derfor pupp før hvert måltid, men ammer ikke om natten.

Dette fungerer bra for oss, men barn er jo forskjellige og da;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Natt til fredag stengte vi nattpuppen og etter det har hun spist følgende:

 

06: mm

08: grøt og vann

11: mm

13: grøt og vann (smaker på litt middag...men liker det ikke noe særlig)

15: mm

1730: grøt og vann

1830: mm

 

Skal vel begynne med litt brød etter mm kl 11.

 

Håper å kunne amme til hun har vært i barnehagen en måneds tid og hun begynner i slutten av april. Men på en annen side, så er det ok om hun ikke vil ha pupp, for jeg sliter så veldig med bekkenet og det kan visst bli bra når man slutter å amme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sønnen min er født 5.mars og er ganske stor (ca 10 kg). Jeg har og vært usikker på om han får nok mat, men vil jo opprettholde ammingen en stund enda... har også masse melk. Hos oss er dagen noe slik som dette:

Våkner kl 07 og får pupp

får pupp rett før han skal ha formiddagsluren kl 09

grøt kl 11

Tar seg en lur i 13 tida, får noen ganger i han et par slurker pupp før det

Da sover han 1-2 timer og hvis han vil får han pupp når han våkner, men ofte er han ikke interessert.

1/2 middagsglass kl 17

Pupp før han sovner kl 19

Han får enda pupp ganske ofte om natta.

Er litt usikker på når jeg bør øke med flere måltider. Han har vært lite ivrig på maten og det har gått tregt å fått rutiner på disse 2 måltidene. Brød vil han ikke ha, det brekker han seg bare av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...