Gå til innhold

tannlege i prøvetiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjør dere det med tannlege (og røntgen) i perioden hvor dere prøver? Nå har jeg prøvd og misslykkes ei stund, tiden har gått og har hull jeg må få gjort noe med. Er det ok om jeg går til tannlegen når jeg vet jeg ikke har hatt ubeskyttet sex siden siste mens? Eller ville det være dumt om jeg hadde tannlegerøntgen rett før jeg ble gravid. f.eks samme dag som tannlegebesøket?Bør jeg legge prøvingen til side ei stund etterpå? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta røntgen i den perioden du vet at du ikke er gravid..før eggløsningen altså.. Når det gjelder bedøvelse så kan du få en som er godkjent for gravide.. Xylocain tror jeg tannlegen min kalte den..

Skrevet

eggløsningen har jeg ikke helt kontroll på,føler jeg. Tror den varierer litt. Men det er jo greit å sørge for beskyttet sex ei stund. Det er altså ok å bli gravid senere i samme måned som en har hatt tannlegerøntgen? Hva gjør dere? Noen flere?

Skrevet

Jeg tror ikke det skal være farlig å bli gravid etter røntgen.. Er bare farlig hvis man er gravid, fordi strålene er farlige for fosteret. Hvis du søker på nettet om dette finner du helt sikkert noen slags fakta..

Skrevet

Jeg var og borret og skiftet almaganfylling rett før jeg sluttet på prevensjon, men jeg visste jo at det måtte gjøres og kunne planlegge. Var hos tannlegen og tok røntgen sist jeg var gravid (2.trimester) og da sa hun at en burde unngå det i 1. trimester, men ellers var det greit. Kanskje lurt å ta besøket før eggløsning evt. etter 1. trimester. Røntgen og bedøvelse bør ikke være noe problem da, men jeg er ingen ekspert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...