Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Etter 10 år krever plutselig moren banebidrag fra faren.... barna er henholdsvis 16 og 19 år. Moren sier at hun har søkt om utvidet barnebidrag på jenta som er 19 år jenta får egen trygd tilsvarende 18000kr i mnd. 16 åringen år på skole, og bor ikke hjemme....er dette mulig?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Hun som er 19 år kan ikke mora søke for. Der må 19 åringen selv søke. Men hun kan søke for 16 åringen.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Har han ikke betalt bidrag før???
ana baroma Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Dersom jenta går på trygd og ikke går på skole, så tror jeg ikke hun kan få bb, dessuten er det vel hun selv som må søke såvidt jeg vet. 16åringen har selvfølgelig krav på bidrag. Regner med at de har ordnet seg på andre måter enn bidrag alle disse årene, for jeg synes i grunnen man skal betale bidrag så langt man kan:)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Kan man kreve at man må betale halvparten av f.eks linser og tannlege utgifter, når man betaler full bidrag? Før var det far alene som betalte slike utgifter, men nå vil han selvfølgelig ikke det. Så da sa moren at de må betale 50/50.... er det riktig?? HI
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Ikke halvparten. Det går på hva man tjener. Det kan hende han må betale mye mer enn halve dersom han tjener mye mere enn henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå