Gå til innhold

Har du mye gjeld så tilhører du UNDERKLASSEN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn er det. Har du syltet deg ned i gjeld så har du vel en hjerne som står i stil til resultatene. Den nye, store underklassen er de som sitter med mye gjeld!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde ikke vi hadde underklasse i vårt samfunn.. og du da? Er du så mye bedre?

Skrevet

Hi hi hi, enda et INTELLIGENT innlegg en sen aften!

God natt min skatt god natt.

Skrevet

Hvordan ellers skal man få kjøpt hus og bil? Er ikke alle som får alt servert på sølvfat selv om man bor på beste vestkant.

Skrevet

Hvor naiv går det an å bli? Selvsagt har vi underklasser i Norge! Ganske mange som sådann! En god del av underklassen holder til her inne!

Selv hører jeg heldigvis ikke til noen underklasse på noen som helst måte. Det måtte i såfall være den underklassen som ser ned på tapere! :)

Skrevet

For det først så er det en økonomisk fordel å ha gjeld! Og man kan være rik og overklasse og LIKEVEL ha gjeld! Har man råd til å betjene gjeld på to sommerhus, hus til 12 mill, en bil til et par mill hører man ikke til underklassen skjønner du!

Skrevet

Og hva vil det si å være "syltet ned i gjeld" da?

Vi har lån, men også eget hus.. Er jo ikke noe problem..

Må vel være de som ikke klarer å betjene gjelden sin du mener da..

Eller de med inkasso gjeld oppover øra?

Skrevet

Treg i pappen? Hva i innelgget klarte du ikke lese? Står det "syltet ned i gjeld" så betyr det at man ikke klarer å betjene lånene. Inn med teskje...

Har man så god økonomi som du skisserer så eier man heller aksjer enn mye gjeld! Så det så!

Skrevet

Mye gjeld???

Skulle tro gjeld stod i forhold til inntekt?

Altså har man mye gjeld, så har man kanskje en grei inntekt også?

Men hvis du sikter til luksusfellen-gjeld, da må jeg nesten si meg litt enig.

For å betale forbrukslån med forbrukslån, er kanskje ikke det smarteste man gjør.

Men underklasse vil jeg ikke kalle det, heller veldig ubetenksomme:o)

Skrevet

Så man tilhører underklassen hvis man faktisk gjør noe for livet, tar utdannelse og får studielån.. kjøper hus og bil..?

Den skjønte jeg ikke helt!

Jeg vil heller påstå at en slags "underklasse" er de som sitter på rævva og aldri gidder å prøve, og likevel klager som bare det!

Og nå til dags deler man ikke akkurat opp i klasser lenger.. man skal være bra fattig for å kalles fattig..

Skrevet

Hehe uff da!

Har visst gått på en smell vi da.

Har lån på 2,7 millioner kroner.

Enda har vi masse penger til overs hver mnd, etter alt er betalt.

Må si jeg ikke føler at vi er spesielt underklasse fordi vi har et såpass stort lån.

Men du har din mening, bare synd du er så trangsynt:S

Skrevet

Hva er "underklassen"?

Visste ikke at det fantes en klasse som ble definert slik jeg...

Hmmm...

Og vi har masse gjeld, men dersom man legger sammen gjeld og reelle verdier er vi faktisk godt og vel i pluss likevel. Sett slikt.

Tror faktisk til og med vi tilhører øvre middelklasse. Merkelige greier!

Skrevet

og enda en gang fikk vi en sosiologisk debatt på høyt nivå her inne på dib.

hvilken klasse hører de til de som er totalt ignorante, og slenger rundt seg med begreper de ikke har snøring om, på fagfelt de ikke har peiling på?

Skrevet

"...siden underklassen tok sin exit

har fattigdom vært svært diffust..."

Jokke

Skrevet

De fleste på denne tråden her visst ganske tungt for det.

Syltet ned i gjeld betyr jo at det er mye mer gjeld enn man kan betjene.

Men her er noen analfabeter som ikke skjønner norsk.

Jeg er enig med HI. Og man er nok noe tilbakestående dersom man har endt opp nedsyltet i gjeld, ja.

Skrevet

Så sånn er det bare altså? At dersom man har havnet i gjeldsspiralen så er man mindre intelligent og fortjener ikke noe bedre? Nei ærlig talt, det lyser ikke intelligens av en sånn kategorisering heller.

Jeg har møtt mange som sliter med gjeld etter vanskelige perioder i livet. De er oppegående mennesker som har tatt tak i situasjonen sin og forsøker å komme seg ut av den. Det er ikke noe feil på hverken intelligens eller noe annet. De er i alle fall for det meste mer empatiske enn mange her inne, og empati er en verdi som er viktig å ha med seg i livet. Sitter man selv i en økonomisk god situasjon så skal man være glad for det, men det skader ikke å forsøke å sette seg inn i situasjonen til dem som sliter litt mer istedetfor å bare slå fast at de ikke har noe særlig til hjerne..

Skrevet

Ja da er jeg i alle fall mindre innteligent,og i underklassen fordi jeg har gjeld.Det finns flere grunner til at folk har gjeld eller???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...