ifie Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Jeg prøvde slike billige EL-tester for en stund siden, men det var jo bare rot med resultatene... Nå har vi sex annenhver/hver dag og det passer meg utmerket, bortsett fra at jeg fort blir litt stressa hvis jeg er veldig trøtt - blir redd for å gå glipp av en evnt EL. Det er litt slitsomt, men samtidig syns jeg det virker veldig slitsomt og stressende å teste og teste og passe på å ha sex akkurat når EL-testen er positiv!? Erfaringer?
SuperKlar86Gravid Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Jeg har hatt perioder både uten og med EL test. Jeg liker EL test veldig godt, men det er nok fordi at vi ikke har sex hver dag. M.a.o er det veldig greit å vite en 24-28 timer før EL at man bør "til". Uansett så vet jeg sånn ca når jeg har EL, og da passer jeg på å ha sex i den perioden uansett, så en EL test bare gjør treffet litt sikrere. Men skjønner at EL test kan stresse litt, men det er jo utrolig kjekt!! Og den digitale Cb er til å stole på, men det tror jeg de fleste godkjente er. Har man ikke stigning av LH, så slår den ikke ut. Jeg syns faktisk at det er blitt mer avslappende, for da slipper jeg å lure på om jeg har hatt EL eller ikke.
ifie Skrevet 20. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2008 Ja, det er jo akkurat det; jeg vet ikke når jeg har EL... Blir det ikke fryktelig dyrt da, om man må teste "hele tiden"? Jeg har kun prøvd disse billige stimlene, og der var det to streker uansett når i perioden jeg testet. Om jeg skulle sett de små forskjellene, måtte jeg da teste hver dag hele perioden! Selv om de er billige, blir det dyrt i lengden...
ønsker sårt en spire Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 nei vi bruker ikke det.. men vi har sex 1-3 ganger hver dag da. . fra sånn ca dag 4 av mensen. . så har vel ikke brukt for el test da
cec26 Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 nei, det har jeg aldri brukt du;) og nå prøver vi på 3 mann... men så skal det sies at jeg har blitt fort gravid tidligere, så må jeg prøve en stund denne gangen så tviler jeg ikke på at jeg kommer til å prøve det...
blirjegsnartmamma Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Jeg bruker ikke det.. Har prøvd, men du og du som jeg stressa Og når legen min sa at jeg ikke har EL, så ble det ikke bedre Tenkte egentlig å bruke det nå som jeg skal på pergo, men så fant jeg ut at jeg sannsynligvis vil være mindre opptatt av det uten testene. Skal jo ta blodprøver uansett.. Så vi satser på at vi ikke trenger, og koser oss uavhengig av tester.
SuperKlar86Gravid Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Jeg har en syklus på 28 dager. Da starter testingen på dag 11(5 dager før forventet EL) eller dag 12. Joda, det er jo ikke gratis. Men jeg bestilte på babyornot.no og de var ikke så dyre. Det er slike med et kontrollvindu og et testvindu. De er veldig greie. Det står også mye om hvordan og når man skal bruke de både på nett og på pakken. Du kan jo prøve å tempe i steden? Det er jo ikke dyrt :-) Og du får bestilt en veldig rimelig og bra en på babyornot.com, med desimaler. Men det er jo mest for å set at du faktisk har hatt EL da, for tempen stiger etter EL. Men om du har problemer med å "finne" EL`en din, kan kanskje det være en ide. Jeg er litt utolmodig ser du, så jeg gjør det meste om dagen- men synes egentlig bare det er spennende jeg! Føler meg nesten som en liten forsker her jeg sitter å temper, og fyller inn i skjemaer osv..hihi- jeg er nok litt rar og overinteressert i hele opplegget med befrukting og sånn også da. Besøk babyornot.no der kan du bestille ikke så dyre saker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå