Gå til innhold

Er dette merkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er nå 8 år gammel, far er bipolar og har lite kontakt. Da har kontakten nesten utelukkende gått igjennom farmoren, siden far bryter avtaler og tidligere ikke har vært istand til å være alene med sønnen sin.

I fjor spurte farmor gutten om han ville feire jul sammen med farmor og pappa. Gutten var forvirret og klarte ikke å bestemme seg. Farmor spurte etterhvert meg og jeg sa at jeg først ville at far skulle spørre. Såpass kan jeg kreve av han, synes jeg.

Spørsmålet kom aldri og gutten fikk to julaftener, noe han faktisk opplevde som trist.

Tidligere i høst spurte farmor nok en gang gutten min og han har allerede bestemt seg, han skal feire jul sammen med pappa og farmor. Jeg har sagt ja, vil ikke nekte han dette, selv om jeg fremdeles synes dette er feil fremgangsmåte fra deres side.

Er det så vanskelig for far å spørre meg om å få tilbringe julen med sønnen sin.

Ja, jeg har vært vanskelig, men det dreier seg utelukkende om at han ikke skal være alene med sønnen sin! Han vet utmerket godt at jeg vil at far og sønn skal være mer sammen og han har jo ingen problemer med å ta kontakt hvis det er til hans egen fordel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det det for mye å be om at far skal engasjere seg bitte litt her? Ringe meg å spørre om han kan ha gutten i julen sammen med farmoren.

h.i.

Skrevet

Jeg synes det er du som skulle hatt spørsmålet først. Det kan være litt mye for en 8-åring som har lite kontakt med sin far, å skulle være den som formidler dette til deg.

Men sånn ellers, så tenker jeg at det jo er bra at farmor engasjerer seg som hun gjør:) Hun har jo ikke plikt til det, ei heller rett. Men i dette tilfellet(med syk far), tror jeg jeg hadde latt samværet foregå gjennom og hos farmor, slik at gutten blir kjent med fars familie.

Det er ikke alltid det går å få disse fedrene på banen, og da er mødrene deres gode å ha, om de viser interesse, tenker jeg.

vi sliter med far her også, og derfor er farmor ekstra velkommen hos oss på helgebesøk med overnatting. Dette for at barna i det minste har en person på fars side de kjenner:)

Skrevet

Hvis far ikke bryr seg resten av året, synes jeg du kan ha julaften.

Skrevet

Ja, jeg er veldig enig med deg. Ser ut til at jeg må ta meg en liten prat med farmor.

h.i.

Skrevet

Ja, du har jo rett i det, men jeg har litt lyst til å høre på gutten sine ønsker også.

Han har vært ganske klar på at han vil være med pappa og farmor på julaften, så han skal få lov til det.

Hva far mener om det bryr meg ikke, siden han ikke viser interesse til vanlig.

Farmoren er fantastisk, hun bryr seg og er en ekte farmor, sånn som farmorer skal være.

Det er bare i dette tilfellet jeg synes hun overstyrer meg litt.

h.i.

Skrevet

Første NN som svarte her.

Ja, kanskje du føler hun overkjører deg, men det kan komme av at det føles ekkelt for henne å spørre deg direkte, nettopp pga det at hun ikke har rettigheter. Hun føler det kanskje er lettere å spørre gutten. Ikke ta dette så alvorlig, men mer som en mulighet til godt samarbeid med farmor:)

Si til henne at du ønsker å samarbeide med henne ang gutten, så det er ingenting i veien for at hun kan kontakte deg direkte, og at det er det du helst ønsker:) Si at du er så glad for at hun er en god og engasjert farmor(litt skryt hjelper på mye, det):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...