Gå til innhold

4,5mnd. Tom for melk og han tar ikke flaske..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg produserer ikke mer melk desverre, har prøvd å pumpe meg, forsøkt å øke til alle døgnes tider, men det er desverre ikke noe å hente. Han får litt til kos, men ikke fulle måltidere. Prata med helsesøster i dag som anbefalte meg å starte med mme, han hadde ikke gått så mye opp i vekt som hun ønsket den siste mnd. Problemet er at han protesterer på flasken! Har prøvd forskjellige typer flasker, tuter og til slutt kopp, men han bare nekter! Jeg overlater flaskematingen til mannen og han prøver iherdig og tolmodig, men lillegutt vil ikke ha. Til slutt så må han jo legges til puppen og der stresser og kaver haN fordi han ikke får nok, prøver å lure flasken inn men da protesterer han igjenn.

Noen gode ideer å komme med??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en pause fra flasken i 2 uker, til han ikke husker hva det er. I mellomtiden kan dere prøve å mate han med sprøyte.

Nå opplever han flasken som noe negativt, flaske er press og press liker han ikke.

Når dere prøver med flasken neste gang, kan dere prøve veldig forsiktig, minimalt med press og mye oppmuntring.

Lykke til

Skrevet

Har du prøvd tutekopp? Ta ut stopperen så får han det i seg!

Skrevet

Har ikke prøvd sprøyter, men da må vel måltidene ta veldig lang tid? eller?

Har prøvd tutekopp, men med den sperren. Han tygger bare på tuten. Skal prøve å fjerne den sperresaken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...