MiniMe&Dr.Evil Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Hvordan var det der? Vi vurderer å dra dit i mai, datteren vår på 4 år og mammen min og meg. Vil dere anbefale å dra dit?
#Ariadne# Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 er noen år siden jeg har vært der, men er ett flott land! flotte strender, god mat, hyggelige mennesker
MathildeC Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Vi hadde en skikkelig kjip tur til Tunisia, men vi var ikke på pakketur og dro nok på feil tidspunkt (midt på sommeren tror jeg, i alle fall hadde de fellesferie og det meste av restauranter og butikker var stengt). Vi synes ikke folkene var så veldig hyggelige heller.. men som sagt, vi var "backpackere" og så ikke turistmøllen slik som de som var på charter. Vi ønsker ikke dra tilbake dit for å si det sånn.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 jeg var der for en måned siden. fint der. folk er hyggelige og engasjerer seg volsomt i barn. maten er ok, men kjøtt syns jeg ikke var noe serlig der. de anbefalte oss og ikke spise salter og frukt uten skal noe som gjorde at småen gikk ned en god del. han er jo vant til og spise tonnevis av slikt. det er heller ikke mye og kjøpe der nede men det er jo greit.. hehe det som var deilig var at det bare var og ta en taxi over alt. for taxiene hadde takstameter som her og det var super billig. kosta 50 kr og kjøre i 25 minutter... så vi tok bare taxi til dyreparken osv. folk der var veldig hyffelige, og ville hjelpe, men de ville også ha penger og kunne godt prøve og lure deg. på 1 uke ble vi forsøkt lurt for noen småpenger 3 ganger. det er sånt som irriterer meg grønn. det lønte seg og dra på utflukter alene. datur som vi reiste med skulle ha 200 kr per person for og dra på det store kamelmarkede som var vær søndag. der folk solgte alt annet en kameler. vi var 3 stykk så det hadde blitt 600 kr. vi dro selv og betalte 15 kr i taxi... hehe
2 gutter og 1 jente Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 jeg var i 2003 med en venninne. og det ville vært en myyyye bedre opplevelse hadde vi hatt en mann med oss. mennene der var virkelig ekle og vi opplevde blandt annet 2 som hadde til hensikt å voldta oss, en fyr kom ut i vannet og hoppet opp på bademadrassen over meg og befølte meg opp mellom lårene, og en 50-60 åring uten tenner slikka meg i nakken da vi var på marked....fyttikatta for et kvinnesyn. men andre vi snakket med der som reiste med menn ble ikke plaget i det hele tatt og hadde det flott.
MiniMe&Dr.Evil Skrevet 20. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2008 Lest en del inne her nå, og selv om noen er fornøyde, ser det ut som de fleste er misfornøyde. Hm...kanskje se på turer til noen andre steder da.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 oj så ekkelt, vi var 2 damer og 1 barn og opplevde det ikke sånn. mange menn sa vi var pene og ville prate osv, men ingen som tok på oss. men jeg følte det veldig rart når vi dro på cafe etter markede og innså at det bare var vi i hele kafen som var kvinner... hehe.. alle tittet på oss som "Dere har misforstått vøtt".. hehe men jeg syns de var fantstiske med barn. over alt hvor vi kom ville alle leke og kose med småen så han ble fryktlig vant til at folk kom bort til han og koste med han.. hehe...
~~DoraDora~~ Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Jeg har vært der, og er kjempefornøyd. Fantastiske strender (minner om karibiske strender), ok mat og ok folk. Merket ikke noe annerledes enn det er i andre sydlandske land( feks Tyrkia). En følte at en var langt langt borte, og det var en flott opplevelse. Billig mat og drikke var det også.
It's all about me Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 Det er det verste stedet jeg har vært på. - Forferdelig klengete folk. De ikke bare prøver å dra deg inn i butikkene, men følger etter deg lange stykker og inn i andre butikker. - Maten er generelt dårlig. Fant tilslutt et område med høyre klasse og der var det greie restauranter. - Vil du avslutte kvelden med en paraplydring er de ikkeeksisterende. - Men mest av alt: De er et forferdelig forferdelig folkeslag.
mathi Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 Forferdelig forferderlig folkeslag??? Har ikke ord! Håper virkelig ikke du oppdrar barn! Har vært i Tunisa tre ganger, og synes det er et fantastisk land og veldig annerledes enn hjemme. Masse flotte opplevelser for store og små Anbefales på det varmeste!
It's all about me Skrevet 20. november 2008 #12 Skrevet 20. november 2008 Ja forferdelig. Følte oss forfulgt og trakasert flere ganger. Ellers var de slibrige og ekle. Andre land jeg har vært i har jeg også møtt flere av de innpåslitne typen, men sitter også igjen med mange hyggelige møter. I Tunisia var det ikke en eneste som var hyggelig uten å overdrive eller skulle ha noe i gjengjeld. Sorry, men jeg synes de var forferdelig, og ja jeg oppdrar barn fordet, 2 stk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå