Gå til innhold

Tør ikke få flere barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min vil ha et barn til han, men jeg er redd jeg.. Hadde en skikkelig dårlig fødselesopplevelse, ble ikke tatt på alvor under hele oppholdet.. Vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg vil ha flere barn, men har skikkelig angst for å føde.. Noen som har en solskinnshistorie å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt jm i din kommune eller sykehuset og krev å komme til samtaler! Da får du bearbeidet fødselen sammen med fagkyndig personell og blir kanskje mindre redd for neste fødsel. Har dessverre ingen solskinnhistorie...

Skrevet

Hvor lenge er det siden? Hvis det ikke er lenge, og du får det på avstand, kan du jo ombestemme deg. Hvis ikke må du kreve samtaler, det kan hjelpe godt å snakke om det.

Skrevet

Da skal du ha krav på keisersnitt så vidt jeg vet.

Har to venninner som har fått dette gjennom pga (som deg) fødselangst.

Lykke til!

Skrevet

Det begynner å nærme seg ett år siden. Problemet er at jeg har innsovningsproblemer etter fødselen på grunn av tanker og faktisk mareritt om fødselen... På ettersamtale 6 uker etter fødselen med lege og jordmor fikk jeg høre at dette bare var hormonelt, så ble jo ikke mye tatt på alvor der heller.. Men hvis jeg blir gravid igjen, er de nødt til å ta meg på alvor da? For det blir jo ikke med det første, men eventuelt om ikke så altfor lenge..

Skrevet

Du kan be om samtale med jordmor, noen mener det hjelper. Det gjorde det ikke i mitt tilfelle. Det fantes kun en løsning da jeg etter syv år endelig turte å bli gravid igjen, og det var planlagt keisersnitt. Det var en super opplevelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...