Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Når foreldrene bor 2-3 timer med båt fra hverandre? Vi skal til mekling snart, og han insisterer på å ha barnet 50 prosent, men en av grunnene til at vi skal skilles er at han jobber 5-18 hver ukedag, så barnet vil være i barnehagen fra 7-16.30, og ellers med pappa på jobb. For så å komme til en annen barnehage neste uke, med et veldig forskjellig tempo på hverdagen. Jeg mener seriøst at barnet vil ha det bedre hos meg som ikke jobber hver dag, og synes heller at han skal ha ekstra samvær i ferier og helger når han har tid. Men blir sånne ting tatt hensyn til på mekling? Regner nesten med at jeg ikke har ekstra rettigheter. Barnet er snart 2 år. Vil dessuten det at jeg har diabetes 1, med fare for føling være en negativ ting for meg? For han har truet med å kreve full omsorg, bare i tilfelle jeg skulle bli syk.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Nei, det er ikke ok, og det er det heller ingen som kommer til å dømme. HVERTFALL ikke når ungen må bytte barnehage?! Er det i det hele tatt lov?? Det skal mye til for at ikke hovedomsorgen skal tilfalle deg, og jeg antar at du med diabetes type 1 regulerer dette med insulin, og kjenner kroppen din såpass godt at du vet når du må ha sprøyter. Det finnes folk med mer alvorlig sykdom enn det, som ikke er "uegnet".
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Lurer litt på.... Bor dere i samme kommune idag? Har dere delt omsorg? Har du da planer om å flytte fra der faren bor eller omvendt (han flytter til en annen kommune)? Vet at det kan forhindres at du tar barnet med deg og flytter til en annen kommune om ikke faren er enig i det... Men hvis faren er enig i at dere kan bo i to forskjellige kommuner kommer han ikke til å få 50% samvær da dette går betraktelig ut over barnets hverdag. Opp kl 0400 da eller? og hjemme kl 18? Nei han kommer ikke til å få samvær med barnet med en hverdag som denne.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 barneombudet fraråder 50/50 for barn under 3 år. i tillegg så er det stor enighet om at 50/50 bare er ok for barnet om barnet får beholde skole/barnehage og foreldrene bor i nærhetene av verandre slik at barnet får beholde det samme nærmligjøet hos begge foreldre jeg syns du skal spøre han rett ut på melking om hvorfor han tror dette er det beste for barnet.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Jeg har allerede flyttet på grunn av jobb, til en annen kommune. Han har hatt barnet hver gang han har ønsket, dvs når han har fri på ukedager, og i de fleste helger. Vi er egentlig ganske gode venner, men en av grunnene til at vi flyttet var at jeg syntes grusomt synd på barnet som måtte opp så tidlig flere ganger i uke (når jeg jobbet til 7). Han er vel mer redd for at jeg skal ta fra ham barnet, men det går vel ikke når vi har en avtale ved mekling. Vi har bare tatt det på sparket til nå. Skjønner jo at han vil være med barnet, men syns det blir litt egoistisk dette.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå