Gå til innhold

Sydentur i tidlig juni, Termin tidlig august..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet positivt i dag morges og skal hvis alt går greit ha termin i begynnelsen av august neste år.

Svigermor holder i disse tider på med planlegging av sydentur for barn, svigerbarn og barnebarn.. har ikke lyst til å fortelle vi er gravide med vårt 3. barn. men hvordan går det med en evnt sydentur? Farlig å reise så langt på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det... men det er meg. Jeg har vært ganske redusert den siste mnd, har 10 dager igjen til termin så... Men på denne linken står det litt om graviditet og flyreise:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322877

Skrevet

Eg reiste til syden i veke 30-32 sist svangerskap. Det gjekk kjempefint, men eg var i veldig fin form heile svangerskapet. Du kan sjekke flyselskapet kva for politikk dei har for at gravide får reise. Nokon har ei grende på 34 veker, andre 36 veker.

Skrevet

man får ikke være med flyene fra uke 36, så pass på å kom deg hjem i tide da...

det ville aldri fallt meg inn å reise til syden høygravid, ikke fordi det er så farlig, men tenk på varmen! Jeg fødte 1.juli 2007, og det var veeeldig varmt en periode før fødselen, jeg holdt på å gå med av heten! Det høres kanskje deilig ut med sol og varme nå, men som høygravid var det nesten ikke til å holde ut.

ville nok også følt meg utrygg med tanke på helsevesen, i tilfelle noe skulle skje (selv om det kanskje ikke er grunn til det), og med tanke på mathygiene,

sitter og ønsker meg sydentur nå da... :)

regner med at svigermor ikke bestiller tur så lenge før reisen, som ikke kan avbestilles. fortell om graviditeten når du/dere er klar for det!

Skrevet

Jeg vil bare føye til at det er ytterst få forsikringsselskaper som dekker ved svangerskapsplager/problemer ved utenlandsferie.

Selv ville jeg ikke reist, men du kan jo kjenne på det og hvis det ikke går, kan du jo få legeerklæring fra legen din.

Skrevet

Jeg anbefaler deg IKKE til å reise!!! Hold deg hjemme og slappe av i litt kjøligere klima!! Tro meg, du kommer til å bli varm nok likevel :P

Du får nok bite tennene sammen og fortelle sannheten til dine svigers... :)

D ville ikke falle meg inn iallefall å reise noen steder 2 mnd før termin.. ingen som vet OM d skulle skje noe på turen... da er d tryggest å være hjemme! :)

Skrevet

Heisann og takk for alle svarene jeg har fått:)

Synes det er ganske kjipt å site inne med gladnyheten og la svigers styre og stelle med planlegging av reisen. Men er ikke klar for å fortelle de noe nå.

Dette blir vårt 3.barn, så med tanke på at hvis dette svangerskapet blir likt de to forrige, vil jeg trolig være i fin form og oppegående på den tiden reisen skal være... har jo lyst til å bli med og:) ungene får nok sikkert ingen annen ferie neste år .

jeg får sjekke opp de ulike selskapene ang grenser, og sitte inne med nyheten noen uker til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...