pluttenogmeg Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Jeg er nå gravid i 18.uke. Jeg har endel vondt bak i hoftene og nedover, og dette har jeg hatt uavhengig av svangerskap de senere år , men blir alltid verre ved støvsuging, hagearbeid o.l. Men nå får jeg det av små belastninger,og noen ganger kjennes det ut som beina skal "klappe"sammen når jeg reiser meg opp eller går. Jeg har alltid veldig vondt i magen når jeg har el. og det er ikke lik menssmerter. Den siste uken har jeg også fått veldig ubehag- rett og slett vondt i magen, nederste del. Kjennes ut som vonde luftsmerter eller gangsperr eller hvordan jeg skal forklare det. Det er kontinuerlig, og slipper ikke taket, og vondt hvis jeg trykker lett på magen. Minner også litt om sånn type vondt jeg har ved el. Nå har jeg lest litt om bekkenløsning, og jeg synes det kan høres ut som om det kanskje kan være dette. Noen av dere med bekkenløsning- høres noe av dette jeg beskriver kjent ut ? Takker for svar.
Gjest Lindus:) med lille Jesper Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Hei! Jeg kjenner meg igjen i det du beskriver! Jeg hadde kraftig bekkenløsning i hele svangerskapet, og hadde smerter både bak i korsryggen, rumpa, hoftene og forran. Smertene forran kjennes nesten litt ut som mens/el-smerter, og det sitter gjerne rett over skambeinet. Det er symfysen som blir rammet når du får bekkenløsning som også setter seg forran. Du bør få henvisning til fysioterapeut for en vurdering....men be om at legen skriver bekkenløsning med gangvansker, for da får du dekket kostnadene ved behandling. Og min erfaring er at du bør ikke gjøre noe som gir deg smerter, da blir det bare værre. Jeg presset meg selv endel i starten, og endte opp med krykker....så ta det med ro! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå