Gå til innhold

alenemødre burde skamme seg...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blir så såret jeg, når jeg leser enkelt innlegg.. om hvor egoistiske vi "alenemødre" er.. at barnefaren gikk fra meg, og jeg sitter alene med et lite barn i magen, og jeg vil ikke drepe det.. gjør det meg til en dårlig person? en dårlig kommende mor? jeg blir lei meg, når jeg leser sånne ting.. jeg såg ikke akkurat for meg dette jeg heller... ingen drømme situasjon.. men jeg har jobbet for mine permisjons penger.. får utbetalt ca 20000kr.. dette hadde jeg fått alene eller ei... betalt skatt siden jeg var 14år gammel.. føler ikke at jeg snylter på noen jeg.. jeg får da ikke så mye mer enn andre.. og jeg er mer enn nok skikket til å oppdra et lite barn... kanskje mer skikket en mange andre her i norge..

så hvorfor må jeg få høre at jeg er en skam? en skam som ikke tok vekk barnet? egoistisk som velger å få et barn alene.. for jeg kunne jo velge å ta abort..

så nå sitter jeg, og kjenner de små svake sparkene fra inni magen.. og jeg angrer ikke en dag på at jeg ikke valgte det bort..

hvorfor skal din bebi, til deg som ikke er alene ...

.ha mer rett til å leve enn min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig riktig skrevet..

Var alene fra svangerskapet av med mi første, og fikk heldigvis mye støtte fra de fleste rundt meg. Men helt ærlig følte jeg likevel en slags "skam" og at jeg måtte unnskylde det hele på et vis. Er sjeleglad over at jeg ikke valgte bort den lille gullklumpen som nå snart er 5 år..:-)

Skrevet

Herregud. Mener virkelig noen at du heller skulle tatt abort enn å beholde noe så fantastisk som et lite barn??

Jeg mener nå det stikk motsatte. Hadde du tatt abort hadde du heller hatt noe å skamme deg over.

SÅKLART du fint klarer dette alene.

Utifra et meget velskrevet innlegg vil jeg nok tro at du som du sier nok blir en vel så god mamma som mange andre!!

Om du blir møtt av så lite intelligente holdninger som du presenterer her må du bare heve deg over det, du får heller riste litt medlident på hode over at de ikke har fått med seg mer.

Og snylte?? Du skal såklart ta imot det du har krav på av ekstra barnetrygd, stønad til barnetilsyn osv. Det gjør jo bare saken litt enklere om økonomien er grei når man har små barn, og er alene.

Alenemødre er absolutt ingen skam! Herregud de har jo bare valgt å få verdens største gave selv om barnefaren ikke "gidder være med". Men vil likevel ta ansvaret alene.

Blir utrolig provosert jeg. Og stå på dere 2 over her.

Jeg er ikke alene med mine 2 (snart 3) men hvem vet hva som vil skje i framtiden.

Skrevet

Gled deg over svangerskapet og gled deg til å oppleve å bli mor. Jeg syns det høres ut som om du er en fantastisk mor allerede. Ikke hør på dem som ikke vet hva de snakker om, hev deg over det! Men det er riktig av deg å si i fra.

Stå på og vær stolt av det valget du har gjort!

Skrevet

Flott innlegg!

Jeg er i samme situasjon, og nekter å skamme meg for å verne om et lite barns liv!

Skrevet

Synd at du føler det slik for jeg tror de er få av oss som tenker at dere som blir alenemødre burde skamme dere. Det er de som sier lsikt som burde skamme seg!!

Masse lykke til og nyt det lille mirakelet som vokser i magen din :-)

Skrevet

Hvem kan mene det? Er overrasket jeg.

Er vel mennene som burde skamme seg (for de som stikker fra ansvaret da) ikke du/dere? Tror ikke du skal bry deg for kan aldri tenke meg at det er så mange som mener at det er egoistisk. Heller motsatt.

Skrevet

Seriøst, disse folka som sier dette, må du jo bare le av. Det er det verste jeg har hørt! Bare hev deg over det! Jeg synes virkelig at det gjør deg til en BEDRE person at du ikke velger å fjerne barnet fordi du ikke er sammen med faren. Hvis noen kulle skamme seg, er det de folka som sier dette til deg!

Skrevet

Jeg syns du er kjempe tøff som går igjennom det alene! Det er bedre med en god forelder enn 2 dårlige! Det er veldig mange alene foreldre nå og de klarer seg kjempe fint :o)

Ikke bry deg om hva disse egoistiske menneskene sier, at de klarer å holde sammen er jo bra, men de trenger ikke legge seg oppi hva andre folk gjør!

Masse lykke til og kos deg med sparkene i magen :o))

Skrevet

Jeg venter også barn. Mitt andre. Og jeg er alene. Pappan til barna mine stakk da jeg var 11 uker på veg, og bad meg ta abort... Jeg greide det ikke. Har også fått kommentarer som: "Hvorfor tok du ikke abort da?" "Skal du virkelig få barnet helt alene?" "Hvorfor kastet du ham ut da, når du visste du var gravid?" Hvorfor er det en selvfølge at jeg kastet ham ut? At jeg valgte å bli alenemamma? Han dro fra oss fordi jeg var gravid. Skulle jeg da ta abort? Det var ikke riktig for meg i alle fall..

Nå går jeg ut i permisjon snart, og har opparbeidet meg foreldrepenger på 30 000 i mnd. Disse føler jeg ikke jeg har noe mindre krav på enn alle andre enslige og samboende mødre. I tillegg får jeg 970 kr i mnd (en ekstra barnetrygd) fordi jeg er alenemor. Skal jeg nekte å ta imot denne da? Barnebidraget fra pappan deres ser jeg ikke på som noe ekstra, for hadde han bodd sammen med oss, hadde han uansett bidratt med de pengene, og sannsynligvis mer.

Mange som snakker med meg om dette, sier: "Det blir jo ikke noe problem økonomisk i alle fall, for du får jo godt med penger du som blir alene om omsorgen!" Vel, hvis dere tror at jeg jubler for at samboeren min stakk, og jeg får 970 kr ekstra hver mnd, så tar dere feil. Jeg skulle mye heller ønske jeg hadde en mann ved min side som gledet seg til det lille barnet som kommer. Som ville diskutert navnet til den kommende babyen med meg. Som ble med meg på ultralyd og så babyen for første gang. Som ble med på fødselen og gråt en gledeståre for å møte sitt barn for første gang... Sorry, 970 kr i mnd veier ikke opp for alt det der:/

Skrevet

Var jo en stor debatt om dette for en stund siden, vet ikke om det var på dib eller bim..:S Men det var veldig mange (anonyme..) som mente det var egoistisk å beholde dette barnet som ikke pappaen ville ha... så man trenger ikke lete lenge etter disse meningene nei:/

Skrevet

Jeg syns alenemødre er knalltøffe damer! All ære og respekt til dere. Det er tøft å være to om å oppdra barn. Å være én er regelrett beundringsverdig!

Skrevet

Gå med hevet hode, og blås i alle de som mener dere burde tatt abort.. Om mannen min dør på vei hjem fra jobb i dag.. (måtte gudene forby..) skal jeg liksom ta abort da, fordi jeg vil bli alene.. ?? Tror ikke et eneste menneske ville ment det da.. Bortsett fra omstendighetene ville det i praksis blitt det samme.. Synes dere er tøffe som velger å beholde når dere er alene. :)

Skrevet

takk for mange flotte tilbakemld:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...