Gå til innhold

21 år og gravid med nr to! kun vært sammen md barnefar i tre mnd HJELP!


Ailen

Anbefalte innlegg

Hei jeg har ei på to år nå. som jeg fikk når jeg var nitten. og i dag fant jeg ut at jeg er gravid igjen...

 

Så da er jeg tilbake her i barnimagen som jeg omtrent bodde sist..

 

jeg gikk fra faren til barnet jeg har nå, for ca ett og ett halvt år siden. og har vært alenemor siden den tid. der barnefar har hatt minimal kontakt!! eller nærmest ikke eksisterende.

 

fant meg kjæreste i august og fant nettopp ut at jeg er gravid! vet ikke hva jeg skal gjøre. har så lyst på en bror eller søster til barnet mitt på to år. vil ikke ha ei som blir for godt vandt med å være alenebarn før jeg får nr to heller. men forholdet har ikke vart så lenge.... selv om alt ser ut som at det skal gå veldig bra med forholdet nå så kan en ikke vite etter så kort tid heller??.. så føler jeg meg ganske redd og frustrert nett nå.. går på skole nå også så får ikke noen fødselspermisjon heller..

 

men risikoen å sitte igjen som alenemamma til to barn og begge med forskjellig far er kansje en jeg ikke burde ta? selv om jeg vet jeg hadde klart det bra. så er det ikke den største aksept for slikt i den sosiale sammenhengen ??? gud for ett rot!

 

what to do?=?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte å si min mening her. Jeg er bare 18 år, (19 i desember) og venter mitt første barn med min samboer. Vi har vært sammen siden mars og alt har gått bra med oss og han gleder seg masse. Det er ikke det samme men jeg vet hvordan det føles å få barn med noen man "nettopp" har blitt kjærester sammen med.

 

Det jeg derimot syns DU bør gjøre er å beholde barnet. Aksept for om du har en eller to eller tre unger med forskjellige mannfolk burde ikke vært noe problem. Jeg ser ikke hvorfor ting skal bli negativt, for du skal jo bli mamma for enda en til.

 

Så lenge du har LYST og vet du KLARER det uansett så ser jeg ikke noe grunn til at du skal vurdere det engang. Stol på dine instikter som mamma og vit at du klarer deg. Så får du heller ta mannfolekt på slep om han vil. :P

 

Min mening. Lykek til med the decision.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

jeg ble gravid etter 4mnd med vår sønn og nå venter vi nr 2 :o)

det er aldri en garanti for at et forhold skal være uansett om man har vært sammen i 8år eller 6mnd!!!

 

det eneste som er sikkert er at barna man får her i livet, er det mest dyrbare "tingene" vi har og de vi elsker høyest av allt!!!!

 

jeg hadde ikke tatt abort, jeg hadde driti i hva samfunnet rundt meg sa og mente og vært lykkelig :o)

 

Lykke til med valget!!!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva andre tror og syns og mener skal du ikke tenke så mye på! Det er ditt liv og så lenge DU har det bra med dine valg, så er det det viktigste!!! Jeg tok selv abort for 8 år siden, fordi jeg var redd for hva andre ville si. Noe jeg fortsatt tenker på av og til, og skulle ønske var ugjort.

 

Og nå er jeg fortsatt sammen med samme mannen (vært sammen i over 9 år) og nå har vi en nydelig datter på snart 1 år, også venter vi barn nr. 2 til sommer'n.

 

Så nå er det ingen som stiller spørsmål ang. den store aldersforskjelden -som er på 25år...

 

Lykke til med valget ditt,håper du gjør det som føles riktig for deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg synes du skal følge ditt eget hjerte og har du veldig lyst på barnet er det sikkert det rette.

 

Samtidig kanskje det er viktig å tenke på også rammene rundt graviditeten. Vil du ha ork til å fortsette på skolen med to små? Er barnefaren klar til å blir pappa såpass tidlig i forholdet? Kanskje han ønsker litt mer alenetid med deg først, slik at dere kan bli ordentlig godt kjent? Hvilke økonomiske muligheter har du/dere? Selv var jeg seks år før jeg fikk småsøsken, og da ble det etterhvert tre av dem. Det var kjempe fint for da fikk jeg virkelig være med å passe på dem i oppveksten og jeg synes det var veldig gøy å være storesøster, så når det gjelder bekymringen din i forhold til småsøsken til barnet ditt tror jeg ikke det er noe å bekymre seg over ennå, du har god tid :)

 

Jeg er selv student og har hatt mange runder med meg selv og samboer om det er rett å få et barn nå. Men vi har vært sammen i mange år og dette føles bare veldig rett for oss begge to.

 

Håper du finner ut hva som er rett for deg og familien. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på første møtet så og si med barnefaren.Vi visste veldig godt hva vi gjorde så jeg kan ikke si at det ikke var planlagt.Det er ikke og anbefalle sånn ettertid, men vi holder sammen og venter barn nr to i juni mnd neste år.Førstemann er 3 år. Det har vært opp og nedturer, men det er det vel for alle par?? Man har aldri noen garantier for hva som kommer til og skje.Poenget er at du må stole på magefølsen din.Det er bare du som vet om dette er rett eller galt.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...