Gå til innhold

Hva gjør dere med alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det beste er "å oppføre seg som om man var gravid" i den tiden man prøver. Men når man har prøvd noen ganger, er det ganske upraktisk/vanskelig å "oppføre seg som om man var gravid" nesten hele tiden. Vi drikker ofte et glass vin i ny og ned til maten o.l, . Hva gjør alle dere andre? Jeg må nesten leve litt normalt også, i og med at dette tar litt tid. Men selvsagt ikke drikke mye. Jeg drikker heller ikke dagene rundt EL. Nå er jeg på dag 20, har IKM dag 29 ( 29 nov).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ekstremt mange som drikker seg totalt drita full mens de er gravide før de vet det, og det fødes ikke mange barn med alkoholskader, så et glass vin er nok ikke skadelig.

Men når det er sakt, jeg tar meg gjerne et glass vin, men ingen fest mellom EL og IKM. Mellom TR og EL er ok siden jeg da vet jeg ikke er gravid.

Skrevet

Jeg synes du skal leve som normalt jeg! Det gjør jeg..bortsett fra at jeg ikke drar skikkelig på fylla mellom EL og IKM da..for det har jeg ikke samvittighet til..selv om det sannsynligvis ikke gjør noe for babyen.. Var på fylla en gang en uke etter EL, og da fikk jeg så dårlig samvittighet. Så det gjør jeg ikke mer.

I starten turte jeg nesten ikke drikke i det hele tatt, og tenkte på om jeg skulle drikke kaffe eller ei.. Men, så fant jeg ut at sånn kan jeg ikke holde på. :) Man blir jo gal om man skal styre altfor mye..særlig når det begynner å nærme seg ett års prøving..

Skrevet

Tror det är väldigt liten risk att det påverkar "babyn" om man dricker innan man vet att man är gravid. Jag vet när jag borde få mensen så det finns ingen stor risk att jag plötsligt ska vara 2 månader gravid innan jag tar ett test. Har själv en fest någon dag innan IKM nästa helg så vet inte riktigt hur jag ska göra. Tror ändå att jag kommer tänka lite på det och inte ta festen helt ut. Eventuellt tar jag graviditetstest den dagen om jag känner av några symptom som kan tyda på att jag är gravid. Som sagt så kan detta ta tid så blir himla jobbigt om man inte kan leva ungefär som vanligt. Har IKM dagen efter dig, tror jag :)

Skrevet

Jeg drikker svært lite til vanlig, det blir på de få festene vi bruker å ha og kanskje et glass vin eller to hjemme på kvelden en gang i blant. Men nå bare dropper jeg alt av alkohol, og lever som om jeg allerede skulle ha vært gravid. Dette mye fordi de fleste nå antar at vi prøver (og det har e jo rett i) og fordi slik blir det ikke noe skille mellom nå og når det evt. klaffer. Har ikke så lyst til å fortelle det like tidlig som vi gjorde tidligere i høst (fortalte det ved 10 uker).

Men en annen ting er jo at etter ma'en så prøvde jeg å drikke litt en kveld her hjemme, og plutselig så syntes jeg det var kvalmende og ekkelt å bli påvirket av alkoholen (1 glass vin jo...). Så siden det ikke føles godt å drikke alkohol, så ser jeg heller ikke vitsen. :-)

Skrevet

Ja, er jo veldig lurt med tanke på at folk ikke skal vite når du er blitt gravid da.:0) Men jeg vil ikke at folk skal vite at vi prøver heller jeg da.. Blir så mye mas når det tar en stund....

Skrevet

Tror man må gjøre det samvittigheten tillater. Jeg holder meg unna alkohol når jeg vet det er muligheter for at jeg kan være gravid.

Skrevet

Ja, jeg forstår det veldig godt. Er ikke moro med mas til stadighet når det som regel bare blir sårere og sårere etter hvert som tiden går uten at det klaffer.

Tenkte selv på det samme tidligere i høst, og vurderte mange varianter av å drikke noe som tilsynelatende inneholder alkohol men som egentlig var alkoholfritt. :-)

Hadde situasjonen vært annerledes nå, så hadde jeg nok holdt meg unna alkoholen fra el til ikm, både hjemme og ute. Men nå bare dropper jeg det helt.

Skrevet

ja, det skjønner jeg godt !

Jeg tar meg på ingen måte en fest eller noe mellom EL og IKM, men er jeg i en middag ellerno tar jeg ett glass vin. Men nå håper jeg uansett at den jeg får klaff på IKMn den 29 !! Da skal det jammen meg ikke bli NOE på 9 mnd, og ennå mer en det ! *I want a baby NOW!!!!"... hehe

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...