Gå til innhold

Flere enn meg som synes det er urettferdig ang samvær i jul ect?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nydelig datter på 15mnd som jeg har vært alene med hele tiden.

Pappaen har brydd seg minimalt. Jeg klarte etter mye om og men å få han med på en samværsavtale- muntlig. Han ville nemlig ikke skrive under på noe, da han ikke ville binde seg til noe. Kom til enighet 3 timer to ettermiddager i uken.

Han har stilt opp på ca 70% av disse.

Ikke en eneste gang har han passet henne når jeg har spurt han, "kan ikke din mor da"? er standard svar.

Så kom vi da til bursdagen hennes, da hadde han invitert til stor besøk hos seg (jeg var ikke invitert), på dagen hennes- som ikke var en av hans samværsdager. Uten å forhøre seg med meg.

Jeg sa at det ikke kom på tale, så da avlyste han besøket og jeg ble den store stygge ulven.

Nå kommer atlså julen, han vil ha henne med på en to dagers overnatting på hytten. HUn har aldri overnattet hos han før.

Jeg synes det er så urettferdig, jeg har henne hele tiden, når hun er syk, trøtt, sytetet- alt styret og selvfølgelig masse kos.

Han biddrar ikke en dritt.

Men når det kommer til jul og bursdager- ja da er det noe annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner kjip situasjon. Prøv å snakk med han og forklar hvordan du føler det. Men husk å ikke press han helt bort, viktig for ungen å ha pappaen der, selv om det ikke blir så altfor ofte!

Skrevet

hmm....dette høres kanskje litt brutalt ut, men først vil du han skal ta del i din datters liv, men når han gjør det, så vil du ikke alikavel?? skjønner dette har litt med at det faktisk er jula. høres ut som en umoden mann og at du faktisk må svelge en del kameler for at han skal ta del i hennes liv. still litt krav! kanskje du kan si at hvis han gjør "sin del" og viser at han er oppriktig interessert disse ukene før jul, så kan han ta henne med på denne hytteturen også.

Skrevet

Ikke godta å bare ha avtalen muntlig. Få den skriftlig, så har begge to noe å forholde seg til når det gjelder både jul og bursdager også. Det å ha noe skriftlig og dermed fast må jo være det beste for datteren din også.

Skrevet

I grunn syns jeg dette ikke handler om å svelge kameler eller ikke fra mor sin side!

Barnet er 15 mnd og før eventuell overnatting kreves det opptrapping- over tid! Den samværsavtalen som foreligger nå må først og fremst bli holdt før en oppgraderer samværet. Opptrappingen er for barnets sin del og for et barn som aldri har bodd sammen med sin far vil det i mange tilfeller bety å starte med 1 overnatting- og dette ikke før barnet er TRYGG på faren. At et barn på 15 mnd skal måtte tilbringe 2 netter med en tildels ukjent person er ikke det beste for barnet- og i verste fall kan barnet få problemer senere. Ring FVK i morgen og snakk med dem- ganske sikker på at du får samme beskjed. Tilby han heller å ha barnet noen timer ekstra 2 dager i romjulen, men ikke overnatting. Barnet er ikke tjent med å bli kastet inn i dette bare pga at det er jul!!

Skrevet

Det der skal du ikke gå med på. Nå får han resultatet av å ikke ha bindende skriftlig avtale, og for bare å ha stilt opp ca 70% av det dere muntlig avtalte. Det går da ikke å plutselig ha 2 overnattinger, for det er ikke barnet tjent med siden hun kjenner faren sin så lite.

Forklar ham at for at slikt skal gå an, så MÅ han stille opp på det samværet som er avtalt(de timene i uka), og så trappe opp etter noen måneder med EN overnatting hjemme hos far. og så må dette være noen ganger, før 2 netter er å tenke på engang. Og da må han ikke "skulke" unna samværet frem til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...