Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Jeg har lyst til å gå advokatsekretær ved utdanningshuset. Jeg har utdanning fra før av, innen noe helt annet. Sliter med å få jobben jeg vil ha i mitt nåværende yrke. Det jeg lurer på er om det er enkelt å få jobb som advokatsekretær eller sekretær? Bor i en av de store byene. Svar mottas med takk:)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Og en annen ting jeg lurer på er dersom man utdanner seg til arbeidsledighet, får man da arbeidsledighetstrygd, eller må man arbeide seg opp rettighet til det? Tenker dersom jeg kunne fått en praktikantjobb etterpå, må jo ha noe å leve av også... HI
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Og enda en ting til; hvor mye kan man få i studielån? Studiet varer i 6 mnd, studiet koster 50 000... Nå må dere smartinger svare altså!
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 hei du:) jeg går faktisk advokatsekretær på utdanningshuset. jeg går deltid da, noe jeg synes er greit iom at jeg har barn hjemme. man får fullt lån av lånekassen hvis man går heltid, jeg får bare for deltid, men klarer meg fint med det. er ganske mye å gjøre, en del lesing på egenhånd, men det går greit. det er ganske vanskelig å få jobb etterpå, så viktig med kontakter eller mye arbeidserfaring fra liknende stillinger, men også viktig å tenke på at man kan jobbe som sekretær/kontormedarbeider andre steder enn på advokatkontor. lykke til med valget:)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Takk for svar:) Jeg har ingen kontorerfaring, men spiller ikke så stor rolle for meg om det ikke blir advokatkontor, iallfall ikke i første omgang. Er det lett å få jobb som kontormedarbeider andre steder? Feks i vikarbyråer? Ser ALLE stillinger ønsker noen med erfaring.. Har tenkt på deltid selv, i forhold til at jeg kanskje må jobbe i tillegg, men hadde vært kjekt å kunne gjøre det unna på noen mnd og! Da blir det verre å jobbe synes jeg, fulle dager, pluss mye lesing som du sier. Hvor mye får man i studielån nå til dags? Er noen år siden sist:) Hva tror du mamsen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå