Zitro Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 V har nettopp kjøpt oss ny spisestue. Digert bord, 2,20m langt, 8 stoler og sjenk. 2 klaffer kjøpte vi også med slik at hele bordet kan bli 3,30 langt. Alt heltre massivt olja eik. Kosta oss ca 30.000,-. Jeg ser på det som en invistering, dette er et møbel jeg har resten av livet.... venninna mi derimot sier det er bortkasta penger og lurer på hva jeg skal med den? Vel, vi er stor familie og jeg synes det er fint og samles rundt 1 bord når vi samles. Synes dere det er bortkasta penger også? Når vi både hadde pengene og plassen til å sette spisestua....
UnePune äntligen hemma! Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Ikke akkurat en investering, men et praktisk møbel =P Bordet vårt er samme størrelse, og fylles ofte opp =)
*bubbs* Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Har man råd til å kose seg å kjøpe seg noe fint så har man jo råd! Hva er da problemet? Men, jeg ser nok ikke på en spisestue som en investering nei..
Gjest Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Når man som dere kjøper et nokså dyrt og stort sett som man tenker å ha "resten av livet" så mener jeg det er en investering. Når man (som oss) tenker å kjøpe spisestue til et par tusen på ikea, ser jeg bare på det som en nødvendig utgift ;-)
hit og dit Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Hadde nok vert i stand til å bruke 30 000 på det sjølv. Eg ser på det som ein ivestering i den grad at eg planlegger eit slikt innkjøp kun ein gang i livet, mulig to. Liker å ha møbler som er klassiske og tidlause, og som har plass til alle i familien og enda litt fleire.
Zitro Skrevet 20. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2008 Bra det ikke bare er meg da som er villig tl å bruke penger på noe slikt. Må da legge til at jeg og mannen har vært sammens 10 år, og det var da først nå vi kjøpte oss den sammens. Har ikke hatt råd tidligere så vi vi har spart lenge.
Norwegian by injection Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Hvorfor ikke? Bordet kan jo gå i arv også...koselig det! Flott med plass til mange...eneste minus er at kanskje DU må lage middag hvergang det er familieselskap, he he!
miapia Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Høres flott og koselig ut! Kunne lett gjort det samme med masse penger og plass!
Gjest Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Ja absolutt! Vi er også en stor familie, ved vanlige besøk hvor kun de nærmeste kommer er vi faktisk 22 stykk! Så når vi skal bygge hus nå så har vi investert i å bygge stor spisestue og skal kjøpe flere "små" spisebord som skal settes sammen slik at det skal bli plass til alle rundt bordet når vi samles, noe vi jo gjør ca 5-6 ganger i året hjemme hos oss (minst). + at ungene kommer nok til å ha med seg mer venner hjem fremover til middag og slikt og da er det ikke plass rundt kjøkkenbordet. Blir nok endel penger vi må legge i det ja, men det er jo noe vi velger å gjøre for å ha plass tilalle på ett sted og det kan brukes i mange, mange år! :-)
Gjest Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 Nja, ville nok aldri brukt 30 000 på en spisestue selv, da måtte det vært fordi jeg hadde kjøpt kun designerstoler for eks som trakk opp prisen veldig Jeg tror man blir like fort lei av dyre ting som billige ting, og da særlig når det er slike moteting som oljet eik, man kan jo få lignende til en LANGT billigere penge. Så nei, ingen investering i mine øyne en så liker jeg å bytte møbler ofte også. Skulle jeg kjøpt veldig dyre møbler så måtte det blitt designmøbler eller antikviteter som jeg visste at ikke ville falle i pris.
erteposen + 4 Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 Jeg ser nok på et bord og stoler som en investering. Har et stort bord i heltre som vil vare livet ut. Stoler har vi kjøpt brukt og vil nok kjøpe nye når barna blir store. Hadde aldri kjøpt en spisestue som ikke tåler barn:)
Zitro Skrevet 20. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 20. november 2008 Vl du kalle olja eik en moteting? Har isåfall vært på moten siden 70-tallet det da....
miapia Skrevet 20. november 2008 #13 Skrevet 20. november 2008 Det har jo vært veldig hot nå... Jeg ser likevel på det som noe som kan vare lenge.
Gjest Skrevet 20. november 2008 #14 Skrevet 20. november 2008 Ja det har jo vært veldig moderne de siste 3-4 årene så jeg tipper det vil bli med oljet eik om en stund som det er med furu, at alle går lei. Mulig jeg tar feil så klart, men om jeg kjenner meg selv rett så hadde jeg gått lei etter et halvt år og da hadde det vært dumt om jeg hadde gitt 30 000 for sulamitten Om du vet at du vil like bordet like godt om 10 år så er jo saken en annen.
Zitro Skrevet 20. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 20. november 2008 Ja, det er jeg ganske sikker på at jeg vil like. Bordet er veldig enkelt og uten masse krims krams.... modern fikk spisestua si, som er i olja eik, i begynnelsen av 70 tallet og den er like fine den dag i dag. Blir der noe riper er det bare å pusse ned plata og olje opp gjen... Eneste som er dumt dem den er masse utskjæringer og dill på beina så derfor vil ikke jeg arve den. Liker ikke sånt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå