Novemberknøttprøverigjen Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Eg har ein eller anna plass sett fordelinga av dei ekstra kiloane me legg på oss i svangerskapet. Altså sånn ca-fordeling av babyvekt, fostervatn, veske, fett etc... nokon som veit kor eg kan finne denne igjen? Er på termin i dag og lurar litt på kor mange av dei tolv kiloa eg har lagt på meg i svangerskapet som er "sideflesk" og kor mykje som er baby-relatert.
januar mamma Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 det står i vertfall i boka jeg fikk av jordmon (til mor på ene siden og til far på andre) men viss du bare har lagt på deg 12 kilo tror jeg ikke du trenger bekymre deg... har lagt på meg 17 allerede og er bare 30 uker.. spiser ikke noe overdrevent heller :s
moder3 Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Har lest det samme i to versjoner, i den ene sto det at 7,5 kg var vann, baby, morkake og i den andre sto det at det samme veide ca 9 kg. Samtidig skulle det gå vekk et par kg i energitap med det samme, og 3-4 kg i ammefett.. Så om du bare er 12 kg + er det nok lite å bekymre seg for ja! Jeg gikk opp 12 forrige gang, og hadde gått ned 15 kg allerede etter et par mnd.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå