Gå til innhold

Spor av sukker i urinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det?

Legen min fant det i dag. Det slo ikke ut på tall, men bare som spor. Jeg ble innkalt til glukosebelastningstest på mandag. Ville det ikke være naturlig om de sjekket urinprøven min på ny før denne testen for å se om det fortsatt var spor? Dette er første gang jeg har opplevd i svangerskapet, og jeg er 35 uker på vei. Spiste mye yoghurt i går kveld, og dete r jo ganske så sukkerholdig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med nr 1var det vel bare spor av sukker, men ble påvist svangerskapdiabetes. Hadde det i hvert svangerskap ..svangerskapdiabetes.

Men har du det så er det ikke mange ukene igjenn til du skal føde da :) Keg fikk det rundt uke 26-30

Skrevet

Samme skjedde meg, men jeg hadde drukket en stor milkshake kvelden før:) Jeg var vel også ca 35 uker på vei. De sender vel da rutinemessig til glukose, og kan vel like gjerne ta testen da den er mer nøyaktig tror jeg.

Jeg fikk ikke utslag, men da var det hvertfall testet. Var nok milkshaken:) Ta med deg en banan eller skive du kan spise når testen er ferdig, du skal sitte i to timer uten hverken vann eller mat mens du venter på del 2 av testen.

Lykke til!

Skrevet

Ja det er vel best å få det testet.. Jeg snakket med jordmor og hun mente det var tynt grunnlag å ta en glukosetest på. Denne testen virker jo litt omfattende, så om det ikke hadde vært spor i urin på mandag skulle jeg vel kanskje ha sluppet?

Du som hadde svangerskapsdiabetes: Hva hadde det å si for svangerskapet ditt? Jeg er jo bare 5 uker fra termin, men vi dette kunne påvirke fødselen? Er det større risiko liksom?

Skrevet

En venninne av meg hadde spist masse smågodt kvelden før, og da slo det ut på urinprøve. Den neste hun tok var fin.. Du burde vel også tatt en til??

Skrevet

Ja, det var det jeg tenkte også. Jeg har ikke hatt noe spor av sukker tidligere.. Tenkte jeg skulle kutte sukker nå og ta med meg en ny prøve til legen på mandag og be om at de sjekker den før glukosetesten.

Skrevet

Jeg hadde aldri spor av sukker en gang i urinen, og ikke er jeg overvektig. Likevel hadde jeg svangerskapsdiabetes, og for meg førte uoppdaget høyt blodsukker over lang tid til hjertesvikt og hevelser på hjerne. Det er en enkel og grei test, og det er så mye bedre å vite om du må passe ekstra på fra nå av.

Skrevet

Oi, det var voldsomt. Jeg trodde ikke det var så farlig, men at man kunnw risikere å få store barn.

Jeg tar selvsagt en slik test dersom legen sier at jeg skal gjøre det, jeg bare fikk beskjed fra jordmor om at jeg burde sjekke urinprøven igjen fordi gravide lett kan få sukkerspor i urinen og at det vanligvis skal gi utslag på tall over flere ganger før man tar slike tester. Mn du ble jo virkelig tatt på senga da!!

Jeg er ikke overvektig, men jeg har vel gjerne ikke vært forsiktig nok mht sukkerinntak i siste del av svangerskapet.. kutter alt godteri og sukkerholdig drikke nå. Har bare 5 uker igjen til termin da så jeg vet ikke hvor mye det vil hjelpe..

Skrevet

Du har visstnok større risiko for å få diabetes senere i livet hvis du får svangerskapsdiabetes. Ville tatt testen for å være på sikre siden:)

Skrevet

Jeg leverte en urinprøve ekstra pga at jeg trodde jeg hadde urinveisinfeksjon. Kvelden før drakk jeg nesten 2 liter appelsinjuice for å se om det hjalp... Det gav sukker i urinen. Leverte ny urinprøve dagen etter, den var helt fin. Slapp heldigvis unna glukosebelastningen...

Skrevet

Ja, det er vel det beste.. Hørtes bare ut som et rotteforsøk: "Du skal drikke en kjeeempesøt drikk, så skal du sitte og vente i to timer slik at vi får se om kroppen din takler det.." Hehe, hva skjer om den ikke takler det? Begynner man å kaste opp og sånn da eller? Legen min er fryktelig lite komunikativ og jeg stoler ikke på henne et sekund, det er derfor jeg er ukonfortabel med dette. Hadde ikke tatt meg 5 øre å gjøre det hos jordmoren min..

Skrevet

Jeg hadde spor av sukker i urinen for noen uker siden, var vell 34-35 uker på vei da, tok en liten blodprøve etterpå så ble det ikke noe mer snakk om det.

Er nok vanlig med litt, men de vill sikkert bare forsikre seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...