Gå til innhold

Lakserolje? Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har endelig fått tak i lakserolje.

Har to dager til termin,og jeg er så lei! Så er det mange som har anbefalt meg å prøve lakserolje som kjerringråd,da jeg har prøvd ALT annet som hjelpemidler.

Noen som har noen erfaring innen dette? Som har gjort dt før?

Funket det?

Håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

forstår du er lei,hehe.

Jeg prøvde lakserolje for noen år siden når jeg gikk gravid med datteren min.

Endte opp med å gå i 3 dager med kjempesterke rier,men selve åpningen gikk kjempefort,brukte 4 timer fra null åpning til hun var ute..

Er litt usikker på om jeg hadde anbefalt dette til deg,for jeg kan ikke si med hånden på hjertet at jeg ikke kommer til å gjøre det igjen nå når jeg nermer meg termin hehe.

Men di sier det ikke er til å anbefale,siden det kan føre til styrtfødsel.

Men en ting er sikkert,jeg fikk vertfall tømt meg skikkelig etter den der lakserolja,så når di sko gi meg klyster så gikk vannet for det var ikke så mye å rense ut der hhehehehe....

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for :o)

Men husk det jeg skrev om 3 dager med sterke rier ;)

Skrevet

Du vet at jordmødre fraråder dette?

JM på sykehuset sa til meg da jeg var på omvisning med forrige at hun skjønte man ble lei, men man risikerer å få skikkelig trøbbel av det. Tarmkramper og styrtfødsel er ikke akkurat noe å hige etter.

Nå har du holdt ut i 9 mnd, da tåler du noen dager til ;-)

Skrevet

Jeg har snakket med apoteket,og de sa det ikke var farlig.

Men fikk beskjed om å ikke ta mer enn 10 ml,og går man over det,da kan det bli trøbbel.

Men ikke noe farlig så lenge man holder seg til det.

Men til deg som har tatt før? Hvor mye tok du?og hvor lang tid tok det før det funket?

Skrevet

jeg hadde ikke anbefalt det. vet om ei som føda i heisen pga dette. og da ville jeg for å være helt ærlig heller gått noen dager over.. styrt fødsler er ikke noe jippi, det går sååå fort og lite pause og rekker jo ikke å slappe av.. noen har det sånn uansett,men syns ikke man skal utsette seg for det med vilje. nå høres jeg sikkert litt streng ut, men det er det jeg tenker i fht. meg selv iallefall.

Skrevet

Hvor fikk du kjøpt oljen? Frister her også , er sååååååå lei og diger!

Skrevet

fikk kjøpt på apotek 1. En venninne måtte kjøpe den for meg da.

Men jeg har kun tatt 10 ml,og etter 2 timer så kjenner jeg virkelig at det skjer ting her:))

Men jeg hadde ikke tatt mer enn anbefalt.

Skrevet

du burde ikke drøyen for lenge med å reise da iallefall. du må ha masse lykke til og please holde oss oppdatert... spennende... da har du vel baby snart da :o)

Skrevet

Hehe, Skal ikke drøye for lenge,men er ikke noe kjempe mye å skryte av enda. Er korte rier. og ikke så tette enda,men reiser når jeg føler det er på tide:) Og kansje enda tidligere i og med jeg har tatt det og er 1.gangs.

Tusen takk;)

Skrevet

Håper for din del at fødselen virkelig er i gang nå.

Jeg gjorde det samme for 1/2 år siden...etter to timer var riene i gang.

Men snuppa kom ikke før 5 dager etterpå og da ble jeg satt igang.

De 5 dagene var helt jæv...hadde rier døgnet rundt men de laget ikke åpning.

Jeg var sikkert maks uheldig da.

Du får ha masse lykke til med fødselen!

Skrevet

Jeg tok 2-3 ss sist svangerskap 1 uke før termin.. Etter ei runde med sex i tillegg fikk jeg rier, og lillegutt var ute 6 1/2 time etter første rie.. Ingen styrtfødsel og kramper her, så jeg kommer nok til å prøve igjen denne gangen om jeg ikke kommer iveien før termin...

Ei jordmor på babyverden skrev til meg at det ikke var fare for styrtfødsel så lenge du ikke er i fødsel fra før når du tar det...

Masse lykke til, og hold oss oppdaterte!! :)

Skrevet

Tusen takk for så positivt svar Amazing!:)

Ble gla jeg nå,for jeg ringte faktisk apoteket og forhørte meg før jeg inntok,ville bare høre her først om det hadde noen virkning på noen.

Og har bare tatt 10 ml,som kansje tilsvarer 2 ss. Og tror nok flere som prøver det ikke har tålmodighet til å vente. Det skjedde ingenting før etter 2 timer hadde gått.Men tok ikke mer:)

Men nå har det stoppet opp igjen her da:S Kjenner bare litt stikking og murringer og en del kynnere,men ikke noe som er VONDT. hehe.

Så kansje jeg skal gjøre som deg å prøve senga ikveld også?:P hehe.

Skrevet

Det gikk noen timer før det skjedde noenting hos meg også... Mener å huske at jeg først tok 2 ss, og etter 3 timer når ingenting ennå hadde skjedd tok jeg ca 1 ss til (Det smaker jo helt pyton :S) og koste litt ed samboeren.. Etter det fikk jeg kynnere som etterhvert ble kratigere og kratigere...:) Så anbefaler en runde i senga ja!! :) Men gikk faktisk ganske mange timer før jeg måtte på do, ca 5-6 t kanskje...

Skjedd noe mer nå eller?? Spennende!! :)

Skrevet

Ble ikke noe fødsel på meg=/ Alt stoppet opp.

Kansje like greit? Da har jeg prøvd hvertfall.

Skrevet

Det var dumt da... Har hørt at det ikke funker så lenge kroppen ikke er moden for fødsel. Så da er det kanskje greit å vente noen dager og se det ann! :) Håper du kommer iveien snart med eller uten lakserolje! :)

Skrevet

Er moden da,og har 1 cm åpning:p hehe. Men jeg bare venter jeg nå. Var vel ikke meningen;)

Jo takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...