Gå til innhold

Termin 4.desember - Hei jenter! :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms *fødeklar*
Skrevet

Heisann!

Tenkte jeg skulle prøve å starte en tråd for oss med termin 4.desember. Har sett både på desemberklubben og her på 3.trimester at det er flere av oss.

I dag er det jo nøyaktig 2 uker til termin, og nå kan vi til dels forvente at ting kan skje når som helst. Men jeg prøver og ikke forvente det for mye, for det kan jo fortsatt gå 4 uker før babyen er ute.

Hvordan er energien deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei =)

Jeg har også termin 4 Desember.

Jeg er andregangs fødende,og forrige mann kom en uke etter termin.

Håper jo selvsagt at denne gutten kommer før termin da,er ikke så kjekt å gå og vente.Energien min er rimelig laber =(

I tillegg har jeg lagt flat ut og spydd idag,en touch av omgangssyken tenker jeg =(

Du da? formen fin?

Skrevet

Hei på dere...

Hipp Hurra for 4. desember klubben..

Kan ikke tro at det bare er 2 uker igjen,,

Selv er jeg jo litt pessimistisk på at han kommer før tida.

Var hos jordmor i dag og han ligger i hodeleie, men absolutt ikke festet.

Han ligger visst høyt over bekkenet.. Det tok litt motet fra meg gitt..

Selv om jeg er første gang, og ikke har peiling på hva det vil si egentlig sånn teknisk sett..

Formen er veldig bra.. Fått litt vann i kroppen, ringene er av fingrene, og skoene begynner å bli litt trange:o)

Åssen er det med nattesøvnen?

Skrevet

Hej Hopp!

Jag har också termin 4 dec men jordmor menar att vi måste vara beredda på att gå över tiden. Vi var hos henne på kontroll idag och hjärtljuden till bebis slog ojämt så vi fick åka in till sjukhuset på läkarkoll och ultraljud. Allt verkade dock bra och vi blev hemskickade med tid för kontroll nästa vecka igen. Det hela var lite skummelt och jag har varit helt utsliten sedan dess.

Annars är det lite upp och ner med formen, börjar känna att det är dags att han kommer ut snart. Jag har väntat såååå läääänge nu!!!!!

Skrevet

Heihei!! :-)

Jeg har også termin 4 desember! :-) Var på kontroll på tirsdag, og fikk beskjed om at jeg er moden og sannsynligheten for at jeg ville føde før termin var stor... :-) Hurra!!! Håper legen har rett :-) Ellers er formen super!! Full av energi, og har ikke ro til å sitte ned... :-) Julegavene er snart ferdig shoppet, og huset er gjort rent! Så nå kan ho bare komme ut fra den varme hulen sin :-) Guri, så spennende dette blir! Første barnet vårt, så det er litt skremmende! Er det første barnet for dere andre? Venter dere gutt eller jente? Hvor skal dere føde?

Skrevet

Jøss flere med samme dato. Jeg har menstermin 2.des og ultermin 4.des. Det er altså 13 drg til termin....det er under to uker det jenter. JEg blir litt misunnelig på dere som har fått sjekket modningen. Min fastlege gjør ikke det av seg selv, og jeg får meg liksom ikke til å spørre om det.

Jeg har en del murringer som ligner menstruasjonssmerter (milde) i magen og ryggen. Jo mer jeg er i aktivitet jo mer kommer de. Det er ikke mye jeg beveger meg utenfor huset lenger. Det går mest i spising, soving, klaging, forventning osv ;-) Men jeg prøver virkelig å nyte denne tiden jeg er alene hjemme. Har en 2,5 åring i barnehage på dagtid, og det er egentlig helt luksus å ha lange dager for seg selv hjemme. Det rare er at jeg etterhvert synes dagene bare flyr av gårde. Tidligere syntes jeg at dagene va ganske lange.

Skrevet

Så morsomt å se respons her!! :-)

Jeg har hatt litt halsbrann til og fra i mange uker nå, men i går ettermiddag eksploderte det fullstendig, og plaget meg som bare det ettermiddag, kveld og på natta. Har vært greit i formiddag, men nå melder den seg for fullt igjen... Det er jammen meg litt plagsomt. Jeg tyr til melken min jeg da! :-)

I formiddag gikk jeg en kvarters tur til ei venninne som fikk en gutt om søndagen. (Jeg har aldri sett så mye hår på en nyfødt før). Det gav meg jo litt mosjon å gå dit. Nå sitter jeg her i kveld med masse kynnere, men det har hendt før også, så det er bare å vente.

Skrevet

Her kommer ei til med termin 4.desember!=)

Og jeg har veldig lyst til å få ut babyen ganske snart, er 2.gangs og fødte 11 dager før termin!

Gleder meg veldig til å bli ferdig og se frøkna=)

Formen er jo i grunn grei, men har fått litt vondt på ene siden av bekkenet og ryggen-en del mensvondter og kynnere men det er vel bare bra tenker jeg=)

Men nå går det jo fort uansett til termin, blir spennende også har jeg veldig første fødsel i bakhodet, og den gikk jo ganske fort og greit-begynte med vannavgang og 8 timer etterpå var han ute; 2 t på sykehuset siden det ikke ble ordentlig vondt før-men det skal sies at det var intents og veldig vondt de 2 timene-så denne gangen blir det å reise før og få litt bedre tid!

Lykke til til dere alle-blir spennende å se hvem som faktisk får på termindatoen-4.des=)

Skrevet

Nå er jeg ganske sikker på at slimproppen har gått!!

Har hatt veldig slimete utflod siden fredag kveld, og i natt var det virkeglig SLIMETE!! Vet at det ikke betyr at det blir fødsel med en gang, men moro at det skjer noe da.

I dag har jeg forøvrig vært veldig trøtt, så håper på litt mer energi den dagen fødselen skjer!

Skrevet

Heia jenter..

Tenkte denne måtte dyttes opp litt så vi kan oppdatere litt..

Åssen er det med dere?

Jeg var hos legen i går, og endelig har hodet festet seg (hadde ikke det da jeg var hos jordmor på torsdag)

Han tok ultralyd, og jeg måtte le litt, for han kommenterte at han hadde en del hår på hodet.. Haha.. Også var det god størrelse på han..

Han tippa at jeg hadde født innen 2 uker. Dette er jo sikkert bare gjetting fra hans side, men koselig å høre for det om..

I dag har jeg vært og henta Rimi pakka også, så alt er bare velstand..

Tenk i morra er det bare en uke igjen.. JIPPI!!

Skrevet

Må jo dytte den opp, for dere 4. desember damer er jo ikke pålogga i kveld:o)

Skrevet

Joda,jeg er pålogget jeg ;)

Ser ikke ut til at denne karen har tenkt seg ut i kveld heller ;)

Noen andre av dere 4 Desember damer som føler at det blir fødsel i nærmeste fremtid??

Skrevet

Hei!

Prøver å ikke tenke så mye på det, selv om det er lettere sagt enn gjort..vil så gjerne få det overstått og hilse på babyen i magen!

Men snart blir det nok uansett tenker jeg=)

Hadde bestilt fødsel forrige helg jeg....men kanskje til helgen igjen da?!=)

Skrevet

Jeg har bestilt fødsel neste helg jeg..

Mannen har satt penga sine på 2. desember, og jeg har satt de på 6. desember...

Passer litt dårlig at han kommer nå i helga, for jeg skal på julebord.. Hehe!

Gleder meg så masse til pinnekjøtt...

Skrevet

Hei, hei! :-)

Det er virkelig lettere sagt enn gjort det der med å prøve å innstille seg på overtid, for nå føler jeg at hele meg skriker etter å få fødslene overstått så vi kan møte gullskatten!! :-) Er så deilig å merke at mannen min også venter veldig nå! Tydelig at han gleder seg til å bli pappa, og jeg gleder meg til å se ham kose og stelle med babyen vår!

Jeg var hos jordmor igår, og hun sa at hodet var godt nedi bekkenet.

Vekten min har ikke steget de siste ukene, så vi får se hva som skjer om det ikke har økt noe til neste uke. Mulig hun da sender meg til en sjekk på sykehuset. Jeg håper nå helst å slippe flere svangerskapskontroller da! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...