Gå til innhold

Hvilke kakesorter lager dere til jul?

Anbefalte innlegg

Gjest Trollbundet
Skrevet

Trenger inspirasjon til hva vi skal lage i år:) Fikk ihvertfall veldig lyst på kokosmakroner,hehe:).

Når pleier dere å lage kakene da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I midten av desember eller litt nærmere jul. Lager marsipan og peppermyntekuler (eller jeg og mamma lager en sort hver men mye, og så bytter vi halvparten med hverandre), mamma lager pepperkaker med snuppelure så da får vi med noen hjem, og så lager jeg puffet ris med sjokolade i muffinsformer (hva heter det, har det noe navn?). Det er det jeg _vet_ blir spist, utover det gidder jeg ikke bake noe.

Gjest Trollbundet
Skrevet

Jeg vet ihvertfall 2 ting jeg vil lage til jul,kokosmakroner og risboller:).

Flere som vil svare da? :)

Skrevet

stooor porsjon med lussekatter, pepperkaker, kransekakepinner og marsinpankuler skal vel vi lage tenker jeg! Ellers har det lett for å dukke opp litt småkaker fra moren min!

Skrevet

Har bare sånne rare navn på det jeg skal lage jeg, men jeg skal bake "vepsebol" , "kola" kaker, pepperkaker og så tenkte jeg at jeg ville prøve å lage peppermynte drops.For det har jeg alldri lagd før.

Skrevet

Jeg (og ungene) lager sammen med mamma - pepperkaker, nøttetopper, kakemenn, marsipan (lager ikke marsipanen fra bunnen da, men kjøper sånn ferdig og lager små kuler ol og pynter med sjokolade og nonstop) og silkeputer (sjakkruter). Lager også lussekatter til 13. des. Er litt forkskjellig når vi pleier å bake - men sånn ca midt i des.

Skrevet

Krumkaker

margposteier

kokosmakroner

havreflarn

serinakaker

smultringer

sandkaker

berlinerkranser

Sara bernard

sjakkruter

risboller

delfiakake

og dessuten brød, boller, rundstykker og krydderkake med tyttebær.

Skrevet

åååå... Sara Bernard...!

Jeg lager ikke så mye forskjellig, for vi spiser så lite av det ;o)

Pepperkaker og pepperkakehus

Krumkaker

Flettebrød

....og så fikk jeg kjeeempelyst på Sara Bernard...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...