Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Sitter å vurderer frem og tilbake.. Er det bare en ny måte forsikringsselskapene vil tjene penger på? Foreldre har kanskje ikke samvittighet til å la være å forsikre barna sine siden det finnes forsikring? Vi bor jo i et land som tar veldig godt vare på oss om noe skulle skje da. Vår evnt forsikring tilbyr 80000 utbestalt i året etter fyltw 18 år hvis uførhet. Hvor mye er 80000 om 18 år da? Noen med noen gode argumenter FOR?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Hvis barnet ditt blir alvorlig sykt og blir lagt inn på institusjon/sykehus får du en del penger (men du får uansett pleiepenger som egentlig er det samme som sykepenger fra nav). Hvis du tar med en uføreforsikring slipper barnet å bli minstepensjonist om han/hun skulle bli ufør før fylte 18 år. Men skal veldig mye til for at et barn blir 100% ufør, skulle det havne i rullestol e.l. vil det velge utdanning og yrke etter funksjonshemningen sin og få seg en jobb. Derfor sier mange økonomer at det er bedre å spare de hundrelappene i langsiktig sparing, enn å betale de til forsikringsselskapene.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Jeg skal alltids klare å forsørge barnet mitt mens jeg er i stand til det og i live, eller bygge om huset for å ivareta spes behov. Men en dag er han alene, og ev får egen familie å ta hensyn til. Jeg har tegnet barneforsikring med uføreforsikring (kapital og årlig utbetaling). Dersom det skulle komme til det vil han da være sikret inntekt mellom 18-67 år, fremfor å bli minstepensjonist resten av livet. Dessuten har han rett til å fortsette forsikringen som voksen, UTEN nye helseopplysninger, et vesentlig poeng for meg. Eks hvis det oppdages en bilyd på hjertet som tenåring=får ikke tegne livsforsikring som voksen. Dør han uten livsforsikring får ikke barna hans en krone. Trenger ikke være alvorlig heller, før forsikringsselskapet begrenser både det ene og det andre ansvaret. Jeg tegnet forsikringen da han var 3 mnd, og han har blanke ark i forsikringssammenheng:) For å bestemme seg må man vel egentlig tenke seg det verste som kan skje, og i hva man selv mener er viktig. For meg er uføredekningen og forsikringsdelen som voksen en veldig viktig del.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Hvor mye betaler dere i året for forsikringen med uføreforsikring? Vi betaler 1800 kr i året i gjensidige men husker ikke om det var med uføreforsikring(tror det var med).
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Vi har i storebrand, og betaler vel noe sånt i året. Jeg utvidet den med behandlingsforsikring, da ble det vel ca 220 i mnd. Usikker på hvor nødvendig det egentlig er med den ekstradelen men tok nå det;) Hvis du har gjensidige med uføredekning er den god:)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Forsikring til barna i forhold til dekning hvis de ødelegger noe og du blir erstatningsansvarlig kan være greit....Og selvfølgelig en forsikring som gjør barnrt økonomisk bedre stilt i forhold til uførhet av ulik grad.. Livsforsikring derimot er unødvendig, da man ved å miste et barn ikke taper noe økonomisk på det, man tjener faktisk på det da man sparer utgifter..Litt kynisk å si det slik, men det er jo fakta.... men selvsagt, om det kan hjelpe på å få noen tusen om barnet dør så kan man jo det...ne vil ikke tro at penger betyr så mye i en slik situasjon,- ville ikke vært min førstetanke iallefall.. Den beste forsikring er å SELV ha en skikkelig livsforsikring og uføreforsikring slik at man kan oprettholde samme livsstandard for barna sel vom man bli ufør/dør....
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Jeg vil anbafale deg å lese på dine penger og google litt på barneforsikring. Ang uførhet, så setter forsikringsbransjen sine kriterie for hva som dekkes og hvor mye de dekker og de har mange diagnoser som ikke gir noen utbetalinger. Samt at en skade/ uførhetsgrad skal vedvare over et viss antall år. Leger i dag vil ikke gi din f.eks 3 åring 80-100% ufør, fordi man ikke kan forutsi hva en 3 åring kan trenes opp til å klare når barnet blir så gammel at h*n skal ut i arbeidslivet. Om ditt barn skulle være så uheldig å få en skade som man med sikkerhet gir 100% ufør, så får dere økonomisk støtte fra staten. Les om barneforsikring.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Jeg er helt i mot og har ikke tatt. Vi lever i et samfunn som skal ta vare på oss hvis noe skulle skje. Dere kan godt bruke argumenter at det gjør de ikke ovs. Og det er klart det er tilfeller der foreldre må kjempe for sine rettigheter. Men det må du med et forsikringsselkap også. Det har jo vist seg at det er ikke fullt så enkelt å få penger ut. Så jeg har valgt å la det være. Og når Postbanken ikke lar deg få åpne gratis konto uten barneforsikring og at du setter inn barnetrygda synes jeg det er spekulativt.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Anonym 21:44 og flere blander kortene litt her. Nei ingen vil si at en 3årig er ufør, feks fordi man aldri blir ansett som arbeidsufør før man er fylt 18 år. Man kan selvsagt bli 100% medisinsk invalid før det, feks gir total blindhet 100% medisinsk invaliditet, uten at det gir føringer for arbeidsuførheten. Medisinsk invaliditet baserer seg på skjematiske føringer, eks tap av lillefinger= 7% invalid. Viktig å sette seg inn i hva forsikringene dekker, og og ikke minst hvilken holdning man selv har til dette. Gjerne lese dine penger og andre ekspertråd. Generel går vel rådene som regel ut på at dersom man vil tegne bør man tegne en som dekker arbeidsmessig uførhet, helst med uførekapital. Hvilken støtte er det man får hvis man blir 100% ufør forresten? Jo, varig arbeidsuførhet gir som hovedregel minstepensjon fra staten. Syns ikke det er noe å juble over. Ellers er livdekningen for barn nærmest symbolsk, ca 50 000 i de forsikringene som har slik dekning. Dekker hvertfall en verdig begravelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå