Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Det er vi vel alle enige om. Men hva legger vi i det? Når argumentet benyttes om et kjøp av Levi's bukse til nyfødt blir det komisk, eller egentlig litt trist. Dersom man skal gi en person det beste her i verden må man ta utgangspunkt i den personen sitt behov. Kjøp gjerne Levi's bukse til babyen din, men ikke bruk argumentet at du vil gi det beste til barnet ditt. Det er ikke barnets behov som har styrt valget av denne buksen for barnet får det verken bedre eller verre med en Levi's bukse. Da får du heller si at "Barnet mitt får denne buksen fordi jeg er jålete". Og det er egentlig helt fair å si, barnet tar jo heller ikke skade av denne buksa. Jeg håper og tror at dere egentlig vet dette, hvis ikke blir jeg litt bekymret. Fyller dere da de egentlige behovene til barnet deres når dere tror merkeklær er et behov?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Du har helt rett! Mange måter å vise att barnet ditt kun fortjener det beste,, Men moteklær er vell strengt talt ikke veien å gå.. Ungen gir vel blanke f.. i hva den har på seg? så lenge den er komfortabel, mett og ren? Selv foretrekker jeg bruke behagelige klær på pjokken, så he blir det mye joggdress:) Kan være like søtt og fint det, syns jeg!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Definitivt både søtere og finere!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Ai ai... kunne ikke vært mer enig:) Er vel ikke akkurat en hemmelighet at vi nordmenn er en tanke materialistiske... Barnet mitt fortjener det beste... derfor legger jeg vekt på å gi han en skikkelig oppragelser med ordentlig folkeskikk, lære han empati, toleranse, bygge opp selvtillit, la han få troen på seg selv og sine evner... og gi han ubegrenset med kjærlighet... Dette er noe man kan gi til barnet sitt uansett hvilke klær man velger å kjøpe... Det viktigste er ikke hvor mange penger man har, hvilke merker man går med eller hvor man bor...
birrisj05.02.09 Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Enig! Og det beste for barnet er ikke bestandig det dyreste!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Nå bryr jeg meg ikke om at buksen er dyr eller ikke. Men Levis er vel dongeri, er det ikke? Hvem putter nyfødte i dongeriklær og påstår at de gjør det fordi barna fortjener det beste?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Helt enig!! Dessuten er jo Levis-bukse (som mange andre merkeklær) bare en masseprodusert bukse med et bestemt merke på som gjør at man kan skru prisen opp... Tror ikke det er spesilet behagelig for en baby å ha slike bukser på seg heller forøvrig... Mitt barn fortjener det beste, og får derfor behagelige klær han kan bevege seg fritt i!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå